הפרעות אכילה - גורם סיכון לתמותה

(1)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי שיעורי התמותה במטופלים עם הפרעות אכילה, במיוחד אלה הסובלים מאנורקסיה, גבוהים יותר מאשר באוכלוסייה הכללית

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש שפורסם בגיליון יולי של כתב העת Archives of General Psychiatry עולה כי שיעור התמותה בקרב חולים הסובלים מהפרעות אכילה גבוה יותר מאשר באוכלוסייה הכללית. בעיקר אמורים הדברים לגבי מטופלים עם אנורקסיה.

החוקרים ערכו סקירה של הספרות הרפואית בחיפוש אחר מחקרים - החל משנת 1966 - המדווחים על שיעור תמותה בקרב מטופלים עם הפרעות אכילה. נמצאו 36 מחקרים כמותיים, שכללו משתתפים עם אנורקסיה נרבוזה, בולימיה נרבוזה והפרעות אכילה לא ספציפיות.

המעקב כלל כ-166 אלף שנות מטופל עבור חולים הסובלים מאנורקסיה נרבוזה, מעל 32 אלף שנות מטופל עבור חולים הסובלים מבולימיה נרבוזה ולמעלה מ-22 אלף שנות מטופל עבור אנשים עם הפרעות אכילה לא ספציפיות.

שיעורי התמותה בקבוצת החולים עם אנורקסיה נרבוזה עמדו על 5.1 מקרי תמותה ל-1,000 שנות אדם, בהשוואה ל-1.7 מקרי תמותה ל-1,000 שנות מטופל עם בולימיה נרבוזה ו-3.3 מקרי תמותה ל-1,000 שנות אדם בקרב חולים עם הפרעות אכילה לא ספציפיות.

החוקרים זיהו סיכון מוגבר לאובדנות אצל חולים עם אנורקסיה נרבוזה (20% מכלל מקרי התמותה נבעו מאובדנות). אחד מגורמי הסיכון לאובדנות היה אבחנה בגיל מאוחר יחסית (בטווח הגילאים 20-29 שנים).

החוקרים מסכמים כי שיעורי התמותה בקרב מטופלים עם הפרעות אכילה גבוהים מהרגיל, במיוחד בקרב חולים הסובלים מאנורקסיה. כחמישית ממקרי התמותה במטופלים עם אנורקסיה הם בגין התאבדות. גיל המטופלים בזמן האבחנה נמצא כגורם מנבא לסיכוי לתמותה.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות אכילה ואכילה רגשית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום