פרופ' גמזו למתמחים: "הגזמתם!"

(0)
לדרג

מנכ"ל משרד הבריאות שלח מכתב לרופאים, בו התייחס בחריפות לאקט מכתבי ההתפטרות של המתמחים: "זוהי אינה לקיחת אחריות, אלא הסרת אחריות", אמר

מאת: מערכת zap doctors

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, שלח בסוף השבוע מכתב לרופאים, ובו הוא קורא להם להפסיק את מחאתם ולהביא לסיום השביתה. לדבריו, המו"מ שמנהלת הר"י הוא אחד המורכבים שידע המשק הישראלי, מאחר שאינו עוסק רק בסוגיית השכר, אלא נסוב גם על שאלת חיזוק מערכת הבריאות בכלל והפריפריה בפרט.

פרופ' גמזו החמיא להר"י על ההישגים שהושגו במו"מ עד כה: "ההסכמות שאליהן הגיעו בנושא ההטבות לפריפריה ולמקצועות במחסור הן חסרי תקדים. יש לברך את כל הצדדים, ובמיוחד את מנהיגי הר"י, על שהציבו זאת כיעד עליון מתוך דאגה אמיתית למערכת".

לגבי מחאת המתמחים, מציין גמזו כי היא קיבלה תשומת לב אמיתית מהר"י ובסופו של דבר אף הושגו 1,000 תקנים במאמץ משותף של משרד האוצר, משרד הבריאות והר"י. דווקא מן הטעם הזה, מתקשה פרופ' גמזו להבין את מאבק המתמחים: "חלקכם נקט בצעד קיצוני של הגשת מכתבי התפטרות תוך הצבת 'קווים אדומים. ...הצבת דרישות הן לגיטימיות מצד מי שמפעיל ביום-יום את מערכת הבריאות. אבל התפטרות? הגזמתם! זאת אני אומר כאחד שחי את המערכת הזאת מכל כיווניה. זוהי אינה לקיחת אחריות, אלא הסרת אחריות".

במכתב היתה גם התייחסות לעמדה החדשה של המתמחים, לפיה לא מספיק להעלות את השכר, אלא גם חשוב לשלב את הרפואה הפרטית בבתי החולים הציבוריים: "הגדילו לעשות חלקכם אתמול אחרי שהחליטו שהקו האדום' החדש הוא 'ביטול השב"נים' או הכוונתם לתוך בתי החולים הציבוריים. הפרזתם!"

פרופ' גמזו המליץ למתמחים לסגת ממכתבי התתפטרות ולתת לראשי הר"י את הגיבוי לסיים את השביתה והמשבר.

בתוך כך, היום (א') תתקיים שביתה כללית בבתי החולים, לרבות בתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים. כל המוסדות הללו יפעלו במתוכנת שבת. בנוסף, יושבתו כל מרפאות הקהילה של שירותי בריאות כללית, למעט יחידות טיפולי יום אונקולוגיים, מכוני IVF, ופרה-דיאליזה שיעבדו רגיל.

שביתה כללית תתקיים גם בלשכות הבריאות, בריאות הציבור וטיפות חלב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום