הליכה יומית מפחיתה סיכון לדמנציה

(0)
לדרג

שני מחקרים מוכיחים: פעילות גופנית קבועה בקרב מבוגרים, שכוללת הליכה יומית במשך 30 דקות, מקטינה את הסיכון להתדרדרות קוגניטיבית

מאת: מערכת zap doctors

משני מחקרים חדשים שפורסמו בכתב העת Archives of Internal Medicine עולה כי פעילות גופנית קבועה עשויה להפחית את הסיכון להתדרדרות קוגניטיבית ודמנציה.

במחקר הראשון, החוקרים התבססו על נתוני מחקר WACS (Women's Antioxidant Cardiovascular Study), שכלל נשים עם מחלת כלי דם או שלושה גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם.

במסגרת המחקר חולקו המשתתפות לטיפול בתוספי ויטמינים כמניעה שניונית; החוקרים העריכו את הרגלי הפעילות הגופנית בשעות הפנאי בשנים 1995-1996, ושוב כל שנתיים. בין דצמבר 1998 ליולי 2000, למעלה מ-2,800 נשים עברו הערכה טלפונית באמצעות סדרת מבחנים קוגניטיביים שכללו חמש בדיקות להערכת התפקוד הקוגניטיבי, זיכרון מילולי ושטף דיבור.

סדרת הבדיקות נערכה שלוש פעמים נוספות במהלך חמש השנים הבאות. החוקרים התבססו לאחר מכן על מודלים להשוואת השיעור השנתי של השינוי במדד הקוגניטיבי עם פעילות גופנית בדרגה שונה.

נמצא כי יש קשר ברור ומשמעותי בין פעילות גופנית רבה יותר לבין הפחתת ההתדרדרות הקוגניטיבית במדגם המחקר שכלל נשים עם מחלת כלי דם וגורמי סיכון לבביים. פעילות גופנית יומית, שכללה הליכה של לפחות 30 דקות ביום, הביאה לדחיית ההתדרדרות הקוגניטיבית בכ-5-7 שנים.

במחקר נוסף התייחסו החוקרים לקשר בין פעילות גופנית להיארעות ליקוי קוגניטיבי. שאלונים להערכת פעילות גופנית מתמקדים לרוב בפעילות מאומצת או מתונה, אך לא באופי הפעילות.

החוקרים מדווחים כי לאחר תקנון מספר גורמים - מאפיינים דמוגרפיים, מסת הגוף ללא שומן, משך שינה, דיווח עצמי אודות המצב הבריאותי וסוכרת - נמצא קשר בין הוצאה אנרגטית בזמן פעילות גופנית לבין היארעות ליקוי קוגניטיבי.

בואו לדבר על זה בפורום אלצהיימר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום