"הסכם ללא המתמחים - לא יעבור"

(0)
לדרג

המתמחים דוחים ההודעה על הסכם קרוב עם האוצר בעקבות ההבנות שהושגו על הקצאת 1,000 תקנים, תוך מתן העדפה לפריפריה, והפחתת מספר התורנויות ל-6 בחודש

מאת: מערכת zap doctors

התקדמות משמעותית במגעים בין הר"י לאוצר. שני הצדדים פרסמו אתמול (ד') הודעה משותפת לפיה נמצא פיתרון לסלע מחלוקת עיקרי במשא ומתן - נושא התקנים. על פי ההסכם המתגבש, יוקצו 1,000 תקנים חדשים במקום 650 תקנים, כפי שהושג בטיוטת ההסכם האחרונה. תוספת זו תעוגן בהסכם קיבוצי ותסייע בהפחתת מספר התורנויות ל-6 בחודש במקום 10-12 תורנויות שמבצעים מתמחים כיום.

בנוסף, סוכם כי יינתן תקציב מיידי בסך 75 מיליון שקל לשנה לצורך מתן מענקים של עד 300 אלף שקל לרופא, במטרה לעודד מעבר של כוח אדם לפריפריה ומתוך רצון לתמוך במקצועות שבהם יש מצוקת כח אדם.

ההתקדמות במגעים היא תולדה של התערבות רה"מ בנימין נתניהו השבוע במו"מ בין הצדדים.

הקצאת התקנים היא בנוסף ל-200 התקנים שהוחלט להקצותם לפני כשישה חודשים. 1,000 התקנים הנוספים יוקצו במהלך השנתיים הקרובות, תוך מתן העדפה לפריפריה.

יש לציין כי בנושאי השכר ושעון הנוכחות עדיין לא הושגה כל התקדמות.

לאור פריצת הדרך בנושא התקנים, החליט יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, להפסיק את שביתת הרעב שנמשכה עשרה ימים.

המתמחים: לא יהיה הסכם בלעדינו

עופר גולן, יועץ התקשורת של המתמחים אמר בתגובה ל-doctors: "אנחנו מכירים את ההסכם מהתקשורת. עד כה לא הגיע אלינו שום הסבר רשמי על הסעיפים עליהם הסכימו הר"י והאוצר. הסכם ללא הסכמה של המתמחים לא יעבור. זה לא הצליח בפעם הקודמת וזה לא יצלח גם עכשיו".

לגבי ההבנות שגובשו, הוסיף גולן: "אתמול שמו המתמחים את נושא מכתב ההתפטרות הקולקטיבי על השולחן, כאשר המתמחים נתנו הסכמה לנציגיהם לעשות שימוש במכתבים בעת הצורך".

באיגרת שכתב אתמול יו"ר הר"י לרופאים ציין ד"ר אידלמן כי הצדדים מתכנסים למו"מ מואץ על יתר הנושאים. באיגרת היתה גם התייחסות לקולות המחאה של מתמחים ורופאים בכירים, שאינם שבעי רצון מההסכם המתגבש. ד"ר אידלמן כתב כי הפעולות הבלתי מאורגנות של הרופאים עלולות לחזור אל כולנו כבומרנג בבחינת "תמות נפשי עם פלישתים". הוא הבהיר כי צוות גדול של רופאים עם ניסיון רב שנים ואורך רוח מוביל את המו"מ ולא יכנע לתכתיבים ועל כולם להיאזר בסבלנות, עד אשר יושגו ההישגים הרצויים למען הרופאים והמערכת הציבורית.

בתוך כך, סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ברך אתמול על פריצת הדרך שהושגה במשא ומתן בין הרופאים למעסיקים והפסקת שביתת הרעב של יו"ר ההסתדרות הרפואית. "כולי תקווה שהמשא ומתן יימשך באינטנסיביות הנדרשת משני הצדדים, בכדי שנוכל להגיע להסכם כולל במערכת הבריאות ולהביא לסיום השביתה, לרווחת ציבור החולים", אמר סגן השר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום