נשים גבוהות - בסיכון מוגבר לסרטן

(0)
לדרג

להיות נמוך משמעו להיות בריא יותר: מחקר חדש מצא כי נשים בגובה 174 ס"מ נמצאו בסיכון גבוה ב-16% להתפתחות ממאירות, לעומת נשים הנמוכות מהן ב-10 ס"מ

מאת: מערכת zap doctors

נשים גבוהות נמצאות בסיכון גבוה יותר להתפתחות ממאירויות רבות מסוגים שונים, זאת בהשוואה לנשים נמוכות יותר. כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Lancet Oncology.

לדברי החוקרים, הסיכון לממאירות היה גבוה יותר ב-16%, בפערי גובה של 10 סנטימטרים. הקשר זוהה בכל הגבהים בטווח הנורמה.

הסיבה לכך נעוצה, לדברי החוקרים, בהסתברות סטטיסטית - אצל נשים גבוהות יותר יש כמות גדולה יותר של תאים בגוף, ולכן קיים סיכוי גבוה יותר כי אחד מהם יפתח שינויים ממאירים. כמו כן, ייתכן כי הורמוני גדילה משחקים תפקיד במקרים אלה.

החוקרים בחנו את הקשר בין גובה לבין היארעות ממאירויות במחקר Million Women Study, שכלל כ-1.3 מיליון נשים בריטיות בגיל העמידה. גיל המשתתפות בתחילת המחקר עמד על 56 שנים.

נשים נמוכות: מעשנות פחות, רזות יותר

הפרופיל של הנשים הגבוהות במחקר: משתייכות למעמד סוציו-אקונומי גבוה יותר, נוטות לשתות אלכוהול בכמות גדולה יותר, מבוגרות יותר בעת הופעת המחזור החודשי הראשון, בעלות מספר ילדים קטן יותר, פעילות יותר, ומולידות את הילד הראשון בשלב מאוחר יותר במהלך חייהן. זאת בהשוואה לנשים הנמוכות יותר במחקר, אשר תועדה בהן שכיחות נמוכה יותר של השמנה או עישון בהווה.

הגובה הממוצע של המשתתפות במחקר היה 160.9 סנטימטרים. הגובה הממוצע של הנשים הגבוהות ביותר היה 174 סנטימטרים והגובה הממוצע של הנשים הנמוכות ביותר היה 153 סנטימטרים (הבדל של 21 סנטימטרים).

הנשים היו במעקב במשך קרוב ל-12 מיליון שנות-אדם (כ-9.5 שנות מעקב אחר כל אישה). במהלך תקופה זו, תועדו כ-97 אלף מקרים של סרטן.

המחקר מצביע על יחס סיכון של 1.16 לכלל הממאירויות, עבור כל עלייה של 10 סנטימטרים בגובה. הסיכון המוגבר היה מובהק סטטיסטית עבור 10 ממאירויות שונות עם סיכון מוגבר לסרטן מעי גס, סרטן הרקטום, מלנומה, סרטן שד, סרטן רירית הרחם, סרטן שחלות, סרטן כליות, ממאירות במערכת העצבים המרכזית, לימפומה ולוקמיה.

החוקרים מצאו כי הסיכון להתפתחות ממאירות בהתאם לגובה היה דומה באירופה, צפון אמריקה, אוסטרליה ואסיה.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום