הרופאים המפגינים בכנסת: לא נוותר

(0)
לדרג

הרופאים הפגינו מול משכן הכנסת וזכו לתמיכה מצד יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני. מוקדם יותר הם נפגשו עם הנשיא פרס, שקרא לצדדים לסיים את המשבר

מאת: מערכת zap doctors

היום (א') הגיע מאבק הרופאים לשיא חדש - מאות רופאים הפגינו בגן הוורדים מול משכן הכנסת בדרישה להציל את מערכת הרפואה הציבורית. יו"ר הרי, ד"ר ליאוניד אידלמן, ששובת רעב מזה שישה ימים, קרא להתערבות מיידית של רה"מ, בנימין נתניהו, במשא ומתן.

בין משתתפי ההפגנה היתה גם יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, שהביעה תמיכה במאבק הרופאים: "המאבק שלכם אינו מאבק רק על שכר והעתיד האישי שלכם ולא רק על עתיד הרפואה הציבורית, אלא על עתידה של מדינת ישראל. זהו מאבק על החברה הישראלית שאתם מייצגים כל מה שטוב בה. אנחנו נאבק עד הסוף. צריך לעשות ניתוח עמוק שישנה את סדרי העדיפויות במדינת ישראל".

הנשיא פרס: שינוי משמעותי של סדרי עדיפויות

קודם לכן נפגשו ד"ר אידלמן ומשלחת רופאים עם נשיא המדינה, שמעון פרס, במשכן הנשיא. הנשיא התייחס לגל המחאות "ששוטף" את המדינה: "העם יצא לרחוב מאחר שיש לו תביעות מוצדקות. ההפגנות מאוד מרגשות, אין בהן אלימות והקצנה וחובה עלינו להקשיב לדור הזה, למעמד הביניים בישראל אשר נושא על כתפיו את מרבית הנטל הכלכלי ואין ביכולתו לחיות בכבוד בישראל. חובתנו להקשיב ולהסיק מסקנות ברורות - שינוי משמעותי של סדרי העדיפויות במדינת ישראל, שינוי משמעותי של חלוקת התקציב".

לגבי מעמד הרופאים, אמר הנשיא: "אני יודע שהרופאים בישראל עובדים קשה מאוד ושבהשוואה למדינות אחרות השכר רחוק מלהיות דומה. הגיעה שעת משבר ויש גם לצאת מהמשבר תוך כיבוד הרופאים, העם וגם הממשלה. אנו מחפשים כאן הידברות מכובדת שתענה על הבעיות שנוצרו. אני מאוד שמח לראותכם ובעיקר לשמוע אתכם ולהקשיב לדברים מנקודת מבטכם על מנת להבין מה נדרש לעשות כדי לשפר את מערכת הרפואה הציבורית בישראל".

ד"ר אידלמן פנה לנשיא: "כבוד נפל בחלקנו לשבת כאן, אצל האזרח מספר אחת במדינה, אך אנו לא מחפשים כבוד, אלא פיתרון אמיתי לבעיות אמיתיות של מערכת הבריאות. הרפואה הציבורית בישראל נמצאת בקריסה".

ד"ר גיא פרידמן, נציג המתמחים, אמר לנשיא: "אנחנו מתמוטטים, אנחנו קורסים, עובדים 14 משמרות בחודש ומשלמים מחיר אישי יקר: אנחנו לא רואים לא את האישה ולא את הילדים והחיים שלנו הם משמרת אחת ארוכה בבית החולים. אני עושה את הדברים מאהבה, זו הבחירה המקצועית שלי אך לא ניתן לעמוד בזה".

בסיכום הפגישה ציין הנשיא פרס: "אין ספק שצריך למצוא פיתרון הולם, רציני ומקיף למשבר הרפואה. מניסיוני, אני יודע שהזמן המתמשך אינו תורם דבר. אני קורא לכל הצדדים לסיים את המשבר במהרה. אני פונה לממשלה ולכם לשבת יחד ולעשות הכל על מנת להציל את הרפואה הציבורית בישראל.

מאבק הרופאים זכה אתמול לתמיכה בעצרת המחאה החברתית בתל אביב. ראשי המאבק קראו לממשלה לדאוג לזכויות רפואיות לכל אזרחים המדינה ללא קשר למקום מגוריהם ורמת הכנסתם.

שיבושים במערכת הציבורית

בתוך כך, היום מושבתים בתי החולים ברחבי הארץ. חדרי מיון, חדרי ניתוח, טיפול נמרץ, פגיות, דיאליזות עובדים במתכונת שבת. מרפאות החוץ, אשפוז יום והמכונים סגורים. טיפולים אונקולוגיים, טיפולי דיאליזה וטיפולי פוריות נמשכים כרגיל.

בהמשך השבוע צפויים שיבושים במערכת הבריאות. מחר (1.8) יתקיימו רק ניתוחים דחופים בבית החולים. מרפאות החוץ, מכונים ואשפוז יום יעבדו כסדרם. ביום ג' (2.8) יושבתו מרפאות החוץ, אשפוז היום והמכונים בבתי החולים. ביום ד' ו-ה' עיצומים כמו ביום ב' ו-ג' בהתאמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום