הרופאים בפריפריה מצטרפים לצעדה

(0)
לדרג

כחלק ממאבק הרופאים, צעדו 40 רופאים בכירים ומתמחים מבי"ח זיו לאורך כביש 90. הרופאים שלחו מכתב לרה"מ הקורא לו להתערב מיידית במשבר

מאת: מערכת zap doctors

צעדת המחאה של הרופאים מתרחבת גם לפריפריה. אתמול (ד') צעדו 40 רופאים בכירים ומתמחים מהמרכז הרפואי זיו על כביש 90 ממחלף אליפלט לצומת מחניים. במהלך הצעידה זכו הרופאים לצפירות עידוד מכלי הרכב הרבים שחלפו על פניהם.

על אף החום הכבד ועיכובים מצד המשטרה צעדו הרופאים לאורך חמשת הקילומטרים, תוך שהם מניפים שלטים עליהם כתוב בין היתר: "המתמחה של היום = רופא בכיר מתוסכל מחר", וקוראים בקול: "ביבי תתעורר, הרפואה שווה יותר".

הרופאים ציינו כי הרפואה בארץ נמצאת במצב חמור, ובפריפריה הבעיות קשות אף יותר. הם קראו לראש הממשלה להתערב במשבר בדחיפות, לחזק את הרפואה הציבורית בארץ בכלל ובפריפריה בפרט.

ד"ר ראדי שאהין, יו"ר ועד הרופאים במרכז הרפואי זיו שהוביל את צעדת המחאה, אמר כי המרכז הרפואי זיו תומך לאורך כל הדרך במאבק הרופאים הארצי, תוך שמירה על זכויות הפריפריה ומתן העדפה מתקנת לצמצום הפערים והשוואת שירותי הרפואה בכל הארץ.

ד"ר שאהין סיפר כי שלח לראש הממשלה מכתב, עליו חתומים מנהלי בתי חולים בפריפריה, הקורא לו להתערב מיידית במשבר ולגשר על הפער בין האוצר להר"י, תוך הדגשת חשיבות חיזוק בתי החולים בפריפריה: "צריך לשפר את תנאי הרופאים בכל הארץ, כולל במרכז - אך הפעם לא על חשבונה של הפריפריה", כתב ד"ר שאהין.

ד"ר יוסף לחוד, מתמחה במחלקה פנימית א' ואיש הקשר עם ארגון מרש"ם, אמר כי עד כה חתמו 35 רופאים מתמחים ובכירים מהמרכז הרפואי זיו על מכתבי התפטרות שיוגשו בצורה קולקטיבית למעסיקים, אם המשא ומתן עם האוצר לא ישא פירות ותנאי המינימום שנקבעו על ידי נציגי בתי החולים השונים לא יתקבלו: "ההיענות לחתום על מכתבי ההתפטרות היא גבוהה, אך אני מקווה שלא נגיע למצב בו נאלץ להשתמש בהם כמוצא אחרון", אמר ד"ר לחוד.

בתוך כך, יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, קיבל רוח גבית מד"ר יעקב כץ וצוות רופאי מחלקת ההרדמה במרכז שניידר. במכתב התמיכה ששלחו לד"ר אידלמן נכתב כי הם מבקשים להודות לו על מאבקו למען הרפואה הציבורית בישראל. "אנו, כולנו, מודעים לקשיים המופעלים עליך באופן אישי הן מעמיתך למקצוע והן מהשותפים למשא ומתן, ובהחלט חשים רגשות הזדהות והוקרה ונפעמים מהנחישות ומהאמונה בדרכך למעננו ולמען דור ההמשך".

עוד נכתב כי "בימים אלה עם יציאתך לשביתת רעב ולצעדה לכיוון בית ראש הממשלה בירושלים, אנו מבקשים לתמוך מקרוב ואף להצטרף אליך לקטעים מנתיב הצעדה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום