כלבים זיהו ויאגרה מזויפת

(0)
לדרג

המלחמה בזייפני התרופות עולה שלב: שני כלבים הוכשרו בהולנד לזהות את הרכיב הפעיל בוויאגרה. הכלבים הוטסו לפינלנד כדי לסייע לרשויות המכס לאתר תרופות מזויפות

מאת: מערכת zap doctors

כלבים יילחמו בתופעת זיופי התרופות. ספרינגר בן הארבע, כלב מעורב מסוג ספנייל ובורדר קולי, ו-וילם, פוינטר בן השנה זכו לכינוי "כלבי הוויאגרה". התואר הוענק להם לאחר שאומנו לזהות את הריח של סילדנאפיל, המרכיב הפעיל בתרופה ויאגרה, גם כאשר התרופה ארוזה היטב.

הכלבים הוכשרו בהולנד על מנת להתמודד עם מכת זיופי התרופות העולמית והוטסו במיוחד לפינלנד לשבוע עבודה ברשויות המכס.

תושבי פינלנד מוציאים מדי שנה כ-44 מיליון אירו על סמים ותרופות מזויפות, כאשר רוב הרכישות מתבצעות באמצעות האינטרנט. רשויות המכס בפינלנד תופסים מידי יום בין שלוש ל-30 חפיסות של סמים ותרופות מזויפות.

ישראל - מעצמה בזיופים

גם המצב בישראל אינו מזהיר: ישראל מדורגת במקום השמיני, והלא מכובד, בעולם בזיופי התרופות. על פי הערכות, 1 מכל 100 ישראלים רוכש תרופה מזויפת, בידיעה או שלא בידיעה.

על פי סקר שנערך עבור 'פייזר', על ידי מכון "מותגים", רק 12% מן הגברים ו-7% מהנשים מודעים לעובדה כי מרבית התרופות לטיפול בהפרעות זקפה הנמכרות באינטרנט הן מזויפות. כ-33% מהתרופות המזויפות שנתפסות אינן מכילות חומרים פעילים כלל. 52% מהתרופות הן בעלות מינון לא נכון של מרכיבים ו-20% מהתרופות המזויפות הכילו חומרים שאינם אמורים להיכלל בהם, לרבות רעל עכברים וחומצת בור (Boric acid) הגורמת לכשל בכליות.

לדברי עופרה פיינמסר, מנכ"לית פייזר ישראל, ערוצי ההפצה הפופולאריים של תרופות מזויפות כוללים אינטרנט, פרסום בעיתונות, תרופות ביבוא אישי ושווקים. 62% מתרופות המרשם הנרכשות דרך האינטרנט הן מזויפות. לדבריה, התרופות המובילות ברשימת התרופות המזויפות הן תרופות נגד מלריה ושחפת, אנטיביוטיקה, תרופות מדכאות תאבון, נוגדי קרישה וחיסונים, וכמובן תרופות לטיפול בהפרעות זקפה כדוגמת ויאגרה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום