להחזיר את התשוקה לחיי המין

(0)
לדרג

נקלעתם לשגרה משעממת? שפרו את התקשורת עם בן הזוג, נסו מקומות חדשים, קנו אביזרים וקבעו מראש זמן לסקס. כל אלה יכולים לשפר את חיי המין שלכם

מאת: ד"ר אריק שכטר

זוגות שנמצאים במערכות יחסים ארוכות נתקלים לעתים בשעמום ובחוסר חשק מיני הנובעים מהשגרה שאליה נקלעו.

לאחר שנים של היכרות, הרומנטיקה והתשוקה של תחילת הקשר מתעמעמות ומפנות את מקומן לשגרה, שאמנם יכולה להיות נוחה וחמימה, אך גם עלולה להפוך למעייפת ומשעממת.

להלן המלצות בכדי לשמר את התשוקה במערכת היחסים:

1. תקשורת - אפילו בני זוג שנמצאים במערכת יחסים ארוכת שנים עלולים לעמוד בפני קשיי תקשורת, ולא רק בתחום המיני. התקשורת היא אחד הגורמים הכי חשובים בקשר זוגי, וחשוב להשקיע בה גם כשמדובר בסקס, תחום שבו רבים בטוחים שהם מכירים היטב את בן הזוג. כדאי לבטא בפני הצד השני רצונות והעדפות במין, ולא להניח שהוא "כבר יידע בעצמו". הציפייה שבן או בת הזוג ינחשו את המחשבות שלנו היא תופעה שכיחה ומהווה מתכון בטוח לאכזבות. לכן אל תחששו להיות הצד שמעורר את הדיון על חיי המין ומבטא בגלוי את רצונותיו, לרוב צעד זה ייענה בהתלהבות.

2. חדשנות - דברים חדשים יכולים לרענן את חיי המין ולהכניס אליהם עניין מחודש. אל תחששו להציע מקומות חדשים למין. אין זה חייב להיות בית קולנוע או מסעדה המונית, אך ניתן למצוא מקומות חדשים ולא צפויים לסקס. ניתן לשלב את החוויה המינית עם חוויה חושית נוספת, אם מוסיפים אליה מרכיבים כמו פירות אקזוטיים או יין. אל תחששו משימוש באביזרי מין. לא חייבים לעבור הדרכה מפורטת הכוללת מבחן בקיאות, וניתן לבחור גם באביזרים נפוצים, הנמכרים לעתים קרובות בבתי מרקחת ובכל רשת פארם, כגון טבעות רטט, כדוגמת R3 VIBRATE או טבעות רטט אחרות. אביזרים נוספים ל"מתחילים" יכולים להיות סוגים שונים של ג'ל סיכה כמו Love Gel ואחרים, שיוסיפו עניין לחדר המיטות. אם לא עשיתם זאת קודם, בדקו עם בן הזוג אפשרות של צפייה משותפת בסרטים ארוטיים המתאימים לטעם שני בני הזוג.

3. ידע - אל תתביישו לקרוא על מין, כדי לגלות תנוחות חדשות או אביזרים חדשים שלא חשבתם עליהם. קיים מידע זמין רב הן בטלוויזיה, הן בעיתונות והן באינטרנט. מחסום המבוכה נשבר, וסקסולוגים הם אורחים רצויים בתכניות טלוויזיה רבות. הם כותבים בלוגים בהם הם מייעצים לזוגות ומתראיינים לכתבות על מין. ככל שתדעו יותר על האפשרויות העומדות בפניכם, כך חיי המין שלכם ייהנו מיישום ידע זה.

4. מחויבות - קבעו זמן לסקס. פעמים רבות בני הזוג, שטרודים במשימות היומיומיות שלהם, לא משאירים מקום או זמן לסקס בלו"ז הצפוף שכולל עבודה, ילדים ומשפחה. הצעד הראשון לחיי מין טובים יותר הוא לפנות את המקום והזמן למין. נכון, במידה מסוימת זה מבטל את הספונטניות, אולם הציפייה והמתח החיובי לקראת המין יתנו את הפיצוי הראוי. נסו לקבוע עם בן או בת הזוג מראש זמן ליחסי מין.

5. הקשבה - הקשיבו לבן הזוג ולבעיות המטרידות אותו. לעתים קרובות בעיות בתחום הרגשי עלולות להעיב על הקשר ולהוציא את החשק ליחסי מין. כעס בין בני הזוג הוא מתכון בטוח להימנעות מיחסי מין, ולכן כאשר יש בעיות בתחום המיני, במקביל כדאי לפתור בעיות במערכת הזוגית. לעתים הבעיה אינה בין בני הזוג, אלא זו בעיה חיצונית שמשפיעה על מצב הרוח של אחד מבני הזוג וגורמת לו לחוסר חשק ביחסי מין. אם בן או בת הזוג נראים מדוכדכים או טרודים, כדאי לשאול אותם מה מטריד אותם ולנסות לעזור במידת האפשר.

6. חשיבה נכונה - אל תיקחו את בן הזוג כמובן מאליו. עדיין תמיד יש מקום למחוות רומנטיות קטנות, גם אם לא מדובר ביום ההולדת או ביום נישואין. אפשר להביע אהבה ללא סיבה, קטנה במחוות קטנות ויומיומיות שאתם יודעים שבן או בת הזוג יאהבו. גילויי חיבה קטנים יכולים לעורר מחדש את התשוקה למין בשני הצדדים.

ד"ר אריק שכטר הוא מומחה להפרעות בתפקוד המיני בשרותי בריאות כללית, חיפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום