המתמחים מאיימים בהתפטרות

(0)
לדרג

עשרות רופאים מתמחים חתמו במשותף על מכתב התפטרות קולקטיבי שהופקד בנאמנות כמוצא אחרון. צעדת מחאה צפויה להתקיים בירושלים

מאת: מערכת zap doctors

המתמחים מכינים את נשק יום הדין: בבית החולים שיבא בתל השומר התכנסו הבוקר (ג') כ-100 רופאים מתמחים וחתמו על מכתבי התפטרות קולקטיביים, שהופקדו בנאמנות אצל עורכי דינם. לדברי עופר גולן, יועץ התקשורת של המתמחים, "נושא ההתפטרות ההמונית הובא לדיון בקרב המתמחים וזכה להסכמה גורפת. אם לא ישמרו ששת הקווים האדומים שהמתמחים קבעו - המתמחים יעשו שימוש במכתבי ההתפטרות".

מהלך דומה נערך בבתי חולים נוספים ברחבי הארץ כגון בילינסון ואסף הרופא.

אמש נפגשו ד"ר יונה וייסבוך, יו"ר עמותת מרש"ם, וד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הר"י, על מנת לתאם עמדות. לדברי גולן, הפגישה בין השניים היתה טובה.

כאמור, אתמול נשמעו קולות כי יש חילוקי דעות בין הר"י לבין המתמחים בנוגע לשתי נקודות עיקריות. האחת, מתייחסת לתורנויות מומחים. ראשי הר"י סבורים כי גם מומחים צריכים לבצע תורנויות, במתווה מסוים, עד גיל 47, ואילו המתמחים מתנגדים לכך. נקודה שנייה מתייחסת לאורך ההסכם: הר"י שואפת לחתום על הסכם עם האוצר לשמונה שנים בזמן שהמתמחים רוצים הסכם ל-4 שנים בלבד.

אתמול הגיע מאבק הרופאים לנקודת רתיחה, כאשר ד"ר אידלמן יצא בהודעה דרמטית, לפיה ישבות רעב עד לסיום המאבק. בנוסף, ראשי הר"י החלו בצעדה בכביש 1 למשרד רה"מ בירושלים, שם הם צפויים להקים מאהל מחאה ולהגיש לרה"מ עצומה להצלת מערכת הבריאות הציבורית, עליה חתומים עשרות אלפי רופאים ואזרחים.

מתמחים מבית החולים אסף הרופא צפויים להצטרף לצעדת ראשי הר"י לירושלים במהלך היום.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום