ראייתה של גיאורגית ניצלה? בישראל

(0)
לדרג

רופאים ישראליים השיבו לצעירה עיוורת מגיאורגיה את הראייה. "היא הצליחה לזהות את תווי פניה", סיפר בהתרגשות הרופא המנתח. נשיא גאורגיה סייע בגיוס הכספים

מאת: מערכת zap doctors

רופאי מחלקת העיניים בבית החולים בנהריה השתילו קרנית לצעירה גיאורגית בת 26, עיוורת מלידה, והשיבו לה את ראייתה.

ננה ברגוודזה איבדה את ראייתה בגאורגיה בגיל עשרה ימים, בשל זיהום קשה שפגע בשתי עיניה. לאחר שרופאים רבים במדינתה וברוסיה בישרו לה שהקרנית הרוסה לחלוטין ולא ניתן לשקמה?, החליטה ננה לבדוק אפשרויות טיפול נוספות בבתי חולים אחרים ברחבי העולם.

אחת התשובות שקיבלה ננה הגיעה מבית החולים בנהריה, שם החליטו הרופאים לנסות בעזרת השתלת קרנית לשקם ולהטיב את ראייתה - למרות הסיכונים הרבים והסיכוי הקלוש להשבת מאור עינייה.

לאחר שהושגה קרנית מתורם בארה"ב היא הושתלה בננה. סיפורה הגיע אפילו לנשיא גאורגיה אשר עזר בגיוס הכספים בארצו עבור הניתוח המסובך.

זיהוי הפנים במראה

"הפגיעה הקשה של ננה התבטאה בעכירות ניכרת בשתי הקרניות וניד עיניים (ניסטגמוס), אשר הבהירו לנו שהסיכוי לראייה טובה קלוש", סיפר ד"ר צבי סגל, מנהל מחלקת עיניים בבית החולים, אשר ביצע את הניתוח עם ד"ר ולרי ברסודצקי. "חרף הממצאים הקשים בבדיקה הטרום ניתוחית, ננה הצליחה לזהות תנועות יד, ואף הבחינה בחלק מהצבעים. לאחר לבטים קשים של כל הצדדים המעורבים הוחלט לנסות ולשקם את ראייתה ולו במעט כדי לאפשר לה עצמאות תפקודית.

"לאחר הניתוח, ננה פקחה את עיניה והחלה לזהות עצמים, צבעים, גופים ודמויות. רגע מרגש במיוחד היה לאחר שהביטה במראה בפעם הראשונה והצליחה לזהות את תווי פניה".

אירינה, חברתה מגאורגיה המלווה אותה בארץ, תיארה בהתרגשות את תגובותיה של ננה למחרת הניתוח: "היא הסתכלה על השדות הירוקים שנשקפו מחלון חדרה בבית החולים ושאלה אם גם בארצה קיימים אותם הצבעים. היא הבינה מה זאת מכונית ואיך נראים השמיים. זה היה מאוד מרגש",

הניתוח להשתלת הקרנית הינו הראשון בסדרת ניתוחים שעתידה לעבור ננה בחודשים הקרובים. אך לאור הצלחת הניתוח הנוכחי, צופים הרופאים כי ראייתה של ננה עתידה להשתפר.

בואו לדבר על זה בפורום קרנית העין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום