מתפרעים בבתי חולים יורחקו ממנו

(0)
לדרג

אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק לפיה מנהל מוסד רפואי יוכל למנוע כניסת מתפרעים לשטחו. רופאים: ההרחקה צריכה להיות מיידית ולכלול סנקציות

מאת: מערכת zap doctors

או?שרה אתמול (ב') לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק לפיה מנהל מוסד רפואי יוכל למנוע ממבקר או מלווה שנקט אלימות פיזית או מילולית (כולל איומים) כלפי איש צוות להיכנס למוסד.

ההצעה הוגשה על ידי חברי הכנסת אלכס מילר, אנסטסיה מיכאלי ודוד רותם ואושרה בועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ חיים כץ.

על פי ההצעה, רשאי מנהל המוסד הרפואי להזהיר את המתפרע בכתב, כי אם בתקופה של 12 חודשים יחזור וינקוט מעשה אלימות או השחתה, המנהל רשאי יהיה להורות על מניעת כניסתו למוסד הרפואי. בכל מקרה לא תימנע מאדם כניסה לצורך טיפול רפואי.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, בירך על אישור החוק ואמר: "זהו הישג ראשון במערכה נגד אלימות בבתי החולים ובמוסדות רפואיים. נמשיך ונילחם בתופעה המכוערת ולא ניתן לאיים על אלה שמלאכתם קודש".

ח"כ מילר: "מקרי האלימות נגד רופאים ומטפלים היא תופעה מדאיגה ומכוערת שמימדיה מתרחבים כל העת. הצעת החוק תגרום לאנשים לחשוב פעמיים כיצד עליהם לנהוג במי שנשלח להציל חיים ולטפל בבריאותם ובבריאות יקיריהם".

ד"ר יחיאל ארקין וד"ר קטלינה מרקוביץ', רופאים בקהילה, טענו כי הצעת החוק אינה מתאימה למוסדות רפואיים בקהילה, וכי יש להרחיבה כך שהרחקת המתפרעים תהיה מיידית ללא אזהרה ותכלול גם סנקציות למטופלים הנוהגים באלימות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום