ישראל תייבא קנאביס רפואי

(0)
לדרג

הלובי החקלאי הסכים לייבוא לצד המשך גידול מקומי של קנאביס רפואי. עלות התרופה בגידול מקומי הינה כ-7 ¤ לגרם ואילו עלות תרופה מיובאת מגיעה ל-70 ¤ לגרם

מאת: מערכת zap doctors

לפני כ-3 שנים "נולד" במדינת ישראל ענף חקלאי חדש הקנביס הרפואי. בשנים הראשונות לפעילותו, החקלאים תרמו את תוצרתם למחקרים ולשימוש רפואי הן לחולים והן למשרד הבריאות. אולם לפני כשנה החלה הסדרה של פעילותו והוא הפך לענף מסחרי, שכל רישיונות הגידול והשימוש בו ניתנים על ידי משרד הבריאות ובאישור משטרת ישראל.

לאור דרישות של המשרד לביטחון פנים ומשרד הבריאות, הלובי החקלאי בכנסת בראשותו של ח"כ שי חרמש הודיע כי הוא מסכים לייבוא התרופה במקביל להמשך הגידול החקלאי המקומי.

בפעם הראשונה מאז נוסד ענף הקנאביס בישראל הושגה הסכמה כוללת בין כל משרדי הממשלה בהסדרה וביסוס הענף בישראל.

חלוקת הסמכויות בין משרדי הממשלה תהיה כדלקמן: משרד החקלאות יהיה אחראי על המגדלים ושטחי הגידול. משרד הבריאות יהיה אחראי לחולים ולמחקרים בתחום. המשרד לביטחון פנים יהיה אחראי על כך שהשימוש יהיה רפואי בלבד.

גידול מקומי - יתרון או חיסרון?

כיום במדינת ישראל כ-5,500 חולים הצורכים את הקאנביס הרפואי ו-8 חוות גידול. לאחרונה משרד הבריאות מחפש את הדרך הנכונה להסדרת הענף בישראל, בימים אלו הגיעו להסכמה כלל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר להמשך קיומו של הענף בישראל.

רבים חושבים שעדיף לייבא את התרופה מחו"ל, בשל החשש כי יהיו מגדלי קאנביס רפואי מקומיים, ש"ייהנו" בעצמם מהתוצרת ואף עלולים לסחור בה בישראל באופן לא חוקי. עם זאת לקיום הענף בגידול מקומי השלכות רבות ובאופן מהותי הוא משפיע על החולים אשר מעדיפים את הגידול המקומי משתי סיבות עיקריות. האחת, עלות כלכלית עלות של התרופה בגידול מקומי הינה כ-7 ¤ לגרם ואילו עלות של התרופה המיובאת מחו"ל כ-70 ¤ לגרם. המשמעות הינה שחלק ניכר מהחולים לא יוכלו לעמוד בנטל קניית התרופה המיובאת ובשלב ב' מדינת ישראל תצטרך להכניס תרופה זו לסל התרופות ולכן העלות למשק הישראלי תהיה גבוהה מאוד. סיבה שנייה היא מחקר ופיתוח התאמה של הגידול המקומי למחלות ספציפיות ויעילות גבוהה לחולים. סיבות נוספות: גידול הקנאביס המקומי מעסיק כיום כ-200 עובדים ישראליים. בנוסף, חשוב לשמור על "עצמאות גידולית" אל מול שינויים גיאופוליטיים היכולים להתרחש בעתיד הקרוב והרחוק. וכן ניצול הצלחה והידע הנוצר עשוי לסייע בייצוא התרופה לשווקי חו"ל.

בואו לדבר על זה בפורום כאב בקרב חולי סרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום