מחקר: העישון מזיק לערמונית

(0)
לדרג

ממצא: עישון מגדיל ב-61% הישנות של סרטן ערמונית. מומחה: "אפילו סיגריה אחת גורמת נזק לדנ"א. סרטן היא מחלה מערכתית. ברגע שהדנ"א עבר מוטציה כל האיברים בסכנה"

מאת: מערכת zap doctors

ידוע כי עישון עלול לגרום לסרטן ריאות. כעת, מחקר חדש מצא כי בקרב גברים מעשנים שלקו בסרטן הערמונית (Prostate Cancer), הסיכון לחזרה של המחלה אחרי טיפול, גדול ב-61%; גם שיעור מקרי המוות, כתוצאה מסרטן הערמונית, גדול אצלם ב-61%. זאת, לעומת גברים שלקו בסרטן הערמונית ואינם מעשנים. ממצאי המחקר התפרסמו לאחרונה בכתב העת של ההסתדרות הרפואית האמריקנית (JAMA).

עוד עולה מהמחקר כי גברים מעשנים, שאובחנו עם סרטן הערמונית, נמצאים בסיכון למחלה אגרסיבית וקטלנית יותר של הסרטן.

סרטן הערמונית הוא גורם המוות מספר שתיים בקרב גברים בארצות הברית. ד"ר דיוויד סמאדי, מומחה מוביל בטיפול בסרטן הערמונית, הסרה רובוטית של הערמונית וניתוחים רובוטיים, אומר: "אין דרכים ידועות למניעת סרטן הערמונית. לסרטן זה אין תסמינים שניתן להבחין בהם בשלבים המוקדמים שלו. לכן חשוב שגברים, בייחוד מעל גיל 50, יעברו בדיקה שנתית הכוללת בדיקת PSA בדם ובדיקה רקטלית דיגיטלית של הערמונית. גברים עם גורמי סיכון גבוהים, כגון היסטוריה של המחלה במשפחה, צריכים להתחיל את בדיקות הערמונית בגיל 40".

ד"ר סמאדי לא הופתע ממצאי המחקר שפורסם ב-JAMA: "אפילו עישון סיגריה אחת גורם נזק כמעט מייד לדנ"א. סרטן היא מחלה מערכתית. ברגע שהדנ"א עבר מוטציה וזורם בדם, כל האיברים בסכנה".

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום