שימוש בריטלין לא פוגע בלב

(0)
לדרג

השימוש בריטלין בטוח - כך קובע מחקר מקיף שנערך בקרב ילדים הסובלים מהפרעות קשב. נמצא כי השימוש בתרופה לא גורם להפרעות בקצב הלב ולאירועים לבביים

מאת: מערכת zap doctors

מספר הילדים המטופל בסטימולנטים (ריטלין) עקב הפרעות קשב וריכוז הולך וגובר. תרופות אלה נחשבות לבטוחות, אולם בשנים האחרונות, בעקבות מספר מקרי תמותה פתאומיים של ילדים, התעוררה השאלה האם נטילתן מגדילות את הסיכון לאירועים לבביים מסכני חיים. מספר מצומצם של עבודות שפורסמו עד כה לא נתנו לכך מענה חד משמעי.

מטרת המחקר הנוכחי, שפורסם החודש במגזין Pediatrics, היתה לבדוק האם שימוש בתרופות להפרעת קשב וריכוז מעלה שכיחות של הפרעות קצב, אירועים לבביים או מוות בהשוואה לילדים שאינם חשופים לתרופות אלה.

שיטות

חוקרים מפילדלפיה, ארה"ב, ביצעו מחקר מקיף, תוך שימוש בבסיסי הנתונים של חברות הביטוח הרפואי הגדולות בחמש מדינות. במחקר נכללו כל הילדים בגילאי 3-17 שנטלו את אחת מהתרופות המוכרות בשם המסחרי ריטלין: אמפטמינים, אטומוקסטין ומתילפנידאט. על כל ילד שנכלל במחקר נבחרו אקראית ארבעה מקרי בקרה מותאמים בגיל, שלא טופלו תרופתית. בוצע "מעקב" תיקים עד גיל 17 שנים או עד יציאה מבסיס הנתונים.

תוצאות

בסך הכל נכללו במחקר 241,417 ילדים (93,470 שנטלו אמפטמינים, 19,830 שנטלו אטומוקסטין ו-128,117 ילדים שנחשפו למתילפנידאט) ו-965,568 ילדים בקבוצת הביקורת.

לא נמצא הבדל בשכיחות הפרעות הקצב, אוטם לבבי או שבץ מוחי בין שתי הקבוצות.

לא נמצא הבדל בשיעור התמותה בין שתי קבוצות האוכלוסייה.

מסקנה

שיעור הפרעות הקצב ואירועים לבבים אחרים בקרב ילדים הנוטלים תרופות ל-ADHD הוא נמוך ביותר, ואינו שונה מאשר באוכלוסיית ילדים שלא נחשפה לתרופות אלה.

כתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום קשב ריכוז ויכולת למידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום