פנים בהתאמה אישית

(0)
לדרג

כיום יכולה כל אישה ליהנות מניתוח פנים המותאם רק לה, בהתאם למבנה הפנים הייחודי שלה, צרכיה וגילה. הגישה לפיה חייבים לעבור ניתוח פנים כולל עברה מהעולם

מאת: ד"ר איל קליש

לכל אישה פנטזיות באשר למראה האולטימטיבי שלה. האחת חולמת על עפעפיים גבוהים, השנייה על העלמת קמטי המניפה סביב העיניים, השלישית סובלת ממראה הצוואר הקמוט והרביעית רוצה למתוח את הלחיים שצנחו ומשוות לה מראה עייף וקודר.

הפנטזיות המשתנות כרוכות במבנה הפנים השונה של כל אשה ובתפיסה האסתטית של החברה בזמן נתון. כיצד אם כן עונים על ציפיותיה של כל אישה ומגיעים לתוצאה המיטבית?

תכנון נכון בהתאם למבנה הפנים של כל אישה: כיום כבר ברור שאין צורך בניתוח פנים כולל בכל מקרה ומקרה. הרעיון העומד מאחורי ניתוחי הפנים מזכיר כיום פאזל חכם: בהתאם לאזורים שבהם מטפלים מקבלים את מראה הפנים הרצוי. כיוון שלכל אישה מבנה פנים שונה, יש להעדיף תוכנית טיפול נכונה ומדויקת לכל אחת, אשר מביאה לתוצאה הרצויה.

ניתוחים נקודתיים משולבים: לדוגמה, הרמת הצוואר והעפעפיים העליונים בתוספת הזרקת שומן למילוי נפחים, או: מתיחת פנים וצוואר כולל עפעפיים עליונים ותחתונים, הזרקת שומן ושיוף עדין להסרת הקמטוטים סביב הפה.

יתרונם של ניתוחים נקודתיים הוא בתקופת החלמה קצרה יותר, הן בזכות העובדה שאין המדובר בניתוח כולל והן משום שהטכניקה משתפרת עם השנים. כך, האשפוזים קצרים יותר והחזרה לפעילות מהירה יותר.

איזון נכון: יש לזכור כי כל טיפול יביא למראה שונה אצל אותה אישה. מי שעברה ניתוח להרמת עפעפיים או גבות תיראה שונה אילו היתה עוברת טיפול שהתמקד רק בלחיים ובצוואר בעוד שהעפעפיים נותרו במצבם הטבעי. על כן חשוב מאוד לתכנן את הטיפול ולהגיע לאיזון נכון בפנים כדי להגיע לתוצאה המיטבית.

התחשבות בתפיסה האסתטית והאופנתית: התפיסה האסתטית של המראה "הנכון" משתנה בהתאם לאופנות ולתקופות. כך למשל, בשנות ה-50 של המאה הקודמת, התסביך של גבות גבוהות ועפעפיים שקועים היה בשיאו, ע"ע מרלן דיטריך ששיאן של גבותיה הגבוהות היה במרכז הגבה. נשים מבוגרות, אגב, נוטות לראות במודל יופי זה את המודל המועדף עליהן עד היום. אצל מרילין מונרו, שנולדה אחרי דיטריך, הגבות היו גבוהות אך שיאן היה משוך לצד החיצוני של העין, מה שיצר מראה פחות דרמטי ויותר חתולי. כיום, לעומת זאת, מודל היופי אינו מכתיב גבה גבוהה אלא בגובה נורמלי, ועפעף מלא ולא שקוע.

ניתוחי פנים
ניתוחי פנים

ניתוחי הפנים ולמי הם מתאימים:

ניתוחי עפעפיים: הניתוח מטפל בעודפי העור והשומן העודף בעפעפיים. בעשורים האחרונים נתפס מראה העפעף המלא כאידיאל יופי ועל כן מקפידים בניתוח זה לא לרוקן את העפעפיים אלא להותירם מלאים. ההחלמה מניתוחי עפעפיים אורכת כשבועיים.

ניתוח עפעפיים עליונים: בניתוח זה מסירים את עודפי העור הנוטים ליפול על הריסים והעין ולעיתים יוצרים הגבלה בשדה הראייה.

ניתוח עפעפיים תחתונים: ניתוח זה מטפל בעודפי העור ובשקיות השומן שמתחת לעין. בניתוח ממקמים מחדש את נקודת המעבר בין הלחי לעפעף, ומגביהים אותה. באופן זה משווים לעפעפיים ולצד העליון של הפנים מראה צעיר יותר.

ניתוח להרמת מצח וגבות: עם הגיל יש לגבות נטייה לצנוח. ניתוח זה מיישר את עודפי העור ומשנה את מיקום הגבות כלפי מעלה. בניתוח מזיזים את הרקמות בשני צידי המצח כדי ליישר קמטים חיצונית לעין ולהרים את הגבה הצדדית. לא מטפלים בניתוח זה במרכז המצח, ואם רוצים לעשות זאת יש לבצע הרמת מצח. ההחלמה מהניתוח נמשכת כשבועיים.

ניתוחי צוואר: מיועדים להוצאת עודפי שומן שמצטברים מתחת לסנטר, למתוח ולהוציא עודפי עור מהצוואר ובדרך זו לייצר זווית מוגדרת וחדה יותר של המעבר בין הצוואר ללסת התחתונה. המתיחה נעשית בשני מישורים - במישור הרקמות העמוקות יותר, הכוללות את שרירי הצוואר החיצוניים, ובמישור העור. כמעט תמיד מבוצעת הרמת צוואר כחלק מניתוח פנים כולל. הניתוח אורך כשעה וחצי-שעתיים, וההחלמה נמשכת כשבועיים עד שלושה.

ניתוח פנים כולל: ניתוח זה נועד לטפל בצניחה של הפנים ועודפי העור. הניתוח מתבצע באמצעות חתכים בקדמת האפרכסת עד האזור שמאחוריה. דרך חתכים אלה מוציאים את עודפי העור ומותחים אותו. בהתאם לצורך, משתילים שתלי סנטר ומרימים עפעפיים. להשלמת המראה ממלאים נפחים באמצעות שומן להקניית מסגרת - "קונטור" - לפנים. משך הניתוח כשלוש שעות ומעלה, ובסיומו הפנים נחבשות למשך כמה ימים. ההחלמה אורכת כשלושה שבועות עד חודש.

ניתוחי פנים פופולריים בהתאם לעשורים השונים:

חשוב לציין שאין המדובר רק בהתאמה גילאית, אלא גם במצב פניה של המטופלת ובממצאי הבדיקה והמלצת הרופא.

גילאי 30-40: שימוש בחומרי מילוי ובוטוקס, ובעת הצורך גם ניתוחי עפעפיים.

גילאי 40-60: יש יותר דרישה לניתוחי עפעפיים והרמת גבות. כיום ניכרת מגמת עלייה בניתוחי הפנים לקראת גיל 50. בניתוחים אלה, בהתאם לצורך, ניתן למלא את הלחיים, לטפל בהצערת האזור שסביב הפה ולהזריק שומן לאזורים השונים הזקוקים למילוי נפח.

הגיל השלישי: יש בדרך כלל צורך להתייחס ליותר אזורים בפנים ולשלב יותר פרוצדורות. לעיתים, כדי להגיע בגילאים אלה לתוצאה מיטבית, יש צורך בניתוח כולל להרמת פנים, צוואר, עפעפיים עליונים ומצח.

ד"ר איל קליש הוא מומחה בכירורגיה פלסטית, רשת מרפאות "כללית אסתטיקה".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום כירורגיה פלסטית אסתטית
פורום כירורגיה פלסטית
פורום כירורגיה פלסטית: ניתוחי אף

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום