איבריה של בת 5 נתרמו ל-4 ילדים

(0)
לדרג

3 משפחות שאיבדו את יקיריהם, ביניהן משפחה של ילדה בת 5 שנפטרה לאחר שטבעה בכנרת, הסכימו לתרום את איבריהם. 4 ילדים ו-3 מבוגרים זכו בחיים חדשים

מאת: מערכת zap doctors

ביחידה לטיפול נמרץ בביה"ח העמק בעפולה נאבקו על חייה של הילדה מיקה בורין, אשר טבעה בכנרת, ימים אחדים. מומחים בבית החולים אבחנו אצל מיקה, בת חמש וחצי, מוות מוחי נשימתי, ובעקבות זאת החליטו הוריה לתרום את איבריה ולהציל חיים.

?דבר לא יחזיר את מיקה שלנו, אך אנו רואים ערך עליון בהצלת חיי אדם", הודיעו בני משפחתה. "בצל האסון הכבד שפקד אותנו, זו נחמתנו הקטנה שאולי איבריה של מיקה העניקו חיים ותקווה לאלה הזקוקים לכך?.

בבית חולים שניידר הושתלו לב וריאות בילד בן 9, כבד בבת 17 וכליה בבת 15. בבילינסון הושתלה כליה שנייה בבת 19. השבוע יושתלו שתי קרניות בביה"ח העמק.

בנוסף, גבר ואישה בני 57 ו-58 נפטרו בבית החולים כרמל ושיבא, כתוצאה מאירוע מוחי. משפחות הנפטרים הסכימו לתרום את איבריהם. בזכות כך, בבלינסון השתילו ריאות ב- 3 מטופלים.

עלייה במודעות לתרומת איברים

כאמור, במהלך 24 שעות השתילו צוותי מערך ניתוחי חזה ולב בבילינסון ריאות ולב בארבעה חולים.

ריאה הושתלה באסתר שפירא, בת 61 מחיפה, שסבלה מאמפיזמה. אסתר, מורה למתמטיקה, המתינה במשך שנה להשתלה. אסתר: "הייתי בהלם כשראיתי שפרופ' קרמר מחפש אותי בשעות הערב. עכשיו שעברתי את ההשתלה, אני אהיה ממושמעת יותר מהתלמידים שלי ואעשה כל שביכולתי כדי לחזור לחיי השגרה בצורה הטובה ביותר."

ריאה נוספת הושתלה בגבר שסבל ממחלת הסיליקוזיס. הוא הגיע למכון הריאות בבילינסון, בניהולו של פרופ' מרדכי קרמר, עם רמת תפקודי ריאות ירודה מאוד 22%-26% בלבד, ולכן נזקק בדחיפות להשתלת ריאות.

בגופה של זהבה פרימו, בת 64 מאורנית שסבלה מריאות מצולקות, הושתלה ריאה. מצבה טוב.

2 ריאות ולב הושתלו בגופו של צעיר על ידי צוות משתילים משולב ממערך ניתוחי חזה ולב בבילינסון ובמרכז שניידר לרפואת ילדים.

בנוסף הושתלה בבילינסון כליה בצעירה בת 19 מירושלים שסבלה מאי ספיקת כליות והמתינה להשתלה במשך כשנתיים.

ד"ר אייל פורת, מנהל המערך לניתוחי חזה ולב בבילינסון: "לצורך ביצוע 4 השתלות ריאה בזמן קצר של 24 שעות, יש צורך בצוותים רבים הפועלים במקביל. במהלך יממה אחת עבד צוות גדול שכלל מנתחי לב, מרדימים, מפעילי מכונת לב-ריאה, אחיות חדר ניתוח, צוותי טיפול נמרץ ועוד, להצלת חייהם של 4 אנשים."

פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מכון הריאות בבילינסון: "לאחר תקופה ארוכה של מחסור באיברים, ישנה התעוררות וזכינו לבצע 4 השתלות ריאה ב-4 חולים במשך יממה אחת. כל החולים במצב יציב, כאשר מרביתם כבר יצאו מטיפול נמרץ. מתחילת השנה בוצעו בבילינסון 28 השתלות ריאה ובכך עלה סך מושתלי הריאה ל-372."

דבורה שרר, דוברת המרכז הלאומי להשתלות, אמרה: "נעשית עבודת הסברה רחבה בנושא כל כך רגיש במשך יותר מעשר שנים. בבתי ספר מגיל צעיר ילדים יודעים מה המשמעות של נושא תרומת איברים והצלת חיים".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום