מיולי - הרופאים יעבדו "לפי הספר"

(0)
לדרג

המשמעות: העבודה תיעשה לפי התקינה, ובימים מסוימים לא יהיו רופאים בבי"ח אחרי 16:00, מאחר שמתמחים יעבדו 6 תורניות בחודש. רופאי נשים בחדרי לידה יעבדו כרגיל

מאת: מערכת zap doctors

הסתדרות הרופאים מחריפה את העיצומים. החל ממחר (ו'), מערכת הבריאות תעבור לעבוד על פי התקינה הקיימת, ובהתאם להסכמים הקיבוציים בלבד. משמעות המהלך היא כי מתמחים יבצעו לא יותר מ- 6 תורנויות בחודש; כל מתמחה שסיים תורנות ילך הביתה לאחריה (ולאחר שהשלים העברת מחלקה); לאחר מיצוי של שש תורנויות לכל מתמחה לא יהיו כלל שיבוצי תורנים. למעשה, במחלקות האשפוז ובחדרי הניתוח בבתי החולים ברחבי הארץ, בשלב מסוים במהלך החודש, לא יהיו תורנים לאחר השעה 16:00. מנהלי בתי החולים והמדינה יאלצו למצוא פתרון למחסור שייווצר ברופאים לאחר השעה 16:00.

מומחים לא ישובצו לתורנויות, פרט לרופאי נשים בחדר לידה; מומחים שאינם רשומים ככוננים לא יתייצבו בבית החולים אחרי השעה 16:00 (למעט בעת מצב חירום רפואי); לא תתבצע עבודה נוספת ללא תגמול.

כל הפעילות במחלקות תותאם לתקינה הקיימת באותה המחלקה. למעשה, תתקיים פעילות במסגרת כוח האדם העומד לרשות כל מחלקה.

ההסתדרות הרפואית הודיעה כי מתוך אחריות למטופלים היא תמשיך להפעיל את ועדות החריגים לכל צורך שיתעורר.

בנוסף, רופאי הקהילה (קופת חולים כללית) לא ייתנו שירותים בהם לא מתקיים מגע ישיר בין מטופל לרופא מעבר לשעות העבודה המוגדרות, וכן ינפיקו רשימה סגורה של אישורים רפואיים (תעודות מחלה, אישור רפואי לתלמיד ועוד).

האיום ממומש

ההסתדרות הרפואית התריע על המהלך לפני כחודש וחצי לאחר 10 חודשי מו"מ, אולם לדבריה האוצר והמעסיקים לא עשו שום מאמץ להיערך לכך מבעוד מועד ולנהל מו"מ ענייני שיביא לסיום המשבר.

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הר"י, אמר: "אנו מנהלים מאבק עיקש להצלת מערכת הבריאות הציבורית. נהגנו ברגישות ובאחריות רבה מתוך דאגה למטופלינו. התאכזבנו מהתנהלות האוצר, שמסרב להגיע להסכם שיביא לרפורמה במערכת הבריאות. עכשיו כולם יראו מה יקרה אם נעבוד לפי התקינה שהמדינה קבעה. לצערנו, אם לא ננקוט בצעד זה היום ונראה למקבלי ההחלטות מה קורה כשאין מספיק רופאים ותקנים, נמצא את עצמנו במציאות כזו בכל מקרה בעתיד".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום