נדחתה הצעה לסייע לחולי צליאק

(0)
לדרג

יוזם הצעת החוק, ח"כ שטרית: "מדינות רבות מסבסדות מזון לחולי צליאק". יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות: נסייע לחולים גם אם לא נצליח לגבש פיתרון עם הממשלה

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה אתמול (ב') בהצעת החוק של ח"כ מאיר שטרית, לפיה חולי צליאק יזכו לתמיכה כלכלית וסיוע. על פי ההצעה, הסיוע כולל סבסוד מחירי לחם ללא גלוטן, החזר הוצאות בסך 500 ש"ח לחודש עבור רכישת מזון מיוחד והפחתת שיעורי מס לחברות שמוכרות או משווקות מזון ללא גלוטן.

נציגי משרדי הממשלה בדיון הסתייגו מהצעת החוק. הם הציעו לסבסד את המוצרים באמצעות סל התרופות, ואולם יו"ר הוועדה, חיים כץ, וח"כ ד"ר רחל אדטו ציינו כי הצעה זו אינה ישימה, מכיוון שהעלות השנתית הצפויה עלולה לעלות על מחצית מתקציב הסל.

במהלך הדיון הציג ח"כ שטרית נתונים ממחלקת המחקר של הכנסת לגבי יישום חוקים דומים ברחבי העולם: "באירלנד יכולים חולי צליאק להיכנס לבית מרקחת עם אישור רפואי ולקבל לחם ללא גלוטן על חשבון המדינה. בארה"ב זוכים חולי הצליאק לזיכוי מס שנתי ובניו זילנד יש סבסוד ממשלתי למוצרים ללא גלוטן. בכל מדינות העולם מצאו פיתרון לתופעה, אך אצלנו עדיין לא. לחולי הצליאק אין לחם ואי אפשר לומר להם לאכול עוגות".

ח"כ כץ ביקש למצוא פיתרון כלכלי ריאלי, אשר יסייע ישירות למשפחות החולים ולא ליצרני המזון המיוחד. אחת האפשרויות שהעלה, בנוסף להחזר ההוצאות בהצעת החוק, היתה מבחן כלכלי שיעברו משפחות חולים הזקוקות לתמיכה. "נגיע להסכמות על סיוע, ונרחיב אותו עם הזמן. חולי הצליאק זכאים לסיוע ולמענה למצוקותיהם. יחד עם ח"כ שטרית אפגש עם מנכ"ל משרד הבריאות, ונמצא דרכים להבטיח סבסוד לצרכנים. אם לא נצליח לגבש פיתרון עם משרדי האוצר והבריאות, נקדם את הצעת החוק כפי שהיא, למרות הכל".

על פי ההערכות, בישראל חיים כיום כ-30 אלף חולי צליאק.

בואו לדבר על זה בפורום מעי רגיש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום