טלפון נייד של רופא "בריא" יותר

(0)
לדרג

על פי מחקר חדש, ב-40% מהטלפונים הניידים של חולים מאושפזים ומבקריהם נמצאו חיידקים. זאת, לעומת 20% בלבד מהטלפונים הניידים של הרופאים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לטלפונים ניידים יתרונות רבים. מעבר לנוחות של אמצעי תקשורת זמין זה, טלפונים ניידים משמשים כיום לצרכים רבים, החל מתחום העסקים ועד לרפואה. עם זאת, יש מומחים הטוענים כי טלפונים ניידים של אנשי צוות רפואי עשויים לשמש כמקור להעברת חיידקים פתוגניים בבית החולים. ברם, אין נתונים רבים אודות "האיום" של טלפונים ניידים השייכים למאושפזים או מבקרים בבית החולים.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע האם טלפונים ניידים של חולים מאושפזים, בני משפחה וחברים של מאושפזים עשויים לשאת חיידקים העלולים להוביל להתפתחות זיהומים במחלקות האשפוז.

תרופה לחולה ולטלפון הנייד

מתוצאות המחקר שפורסמו במהדורת יוני של American Journal of Infectious Control עולה כי טלפונים ניידים של חולים מאושפזים ושל המבקרים שלהם נושאים לעתים קרובות חיידקים מחוללי מחלות, בשכיחות גבוהה יותר מהטלפונים הניידים של העובדים במרכז הרפואי.

הדגימות נאספו מהמקשים, המיקרופונים והאוזניות של 200 טלפונים ניידים - 67 טלפונים של אנשי צוות רפואי ו-133 טלפונים של חולים, מלווים ומבקרים.

נמצאו חיידקים ב-40% מהטלפונים הניידים של חולים ומבקרים, בהשוואה לכ-20% מהטלפונים הניידים של אנשי הצוות הרפואי. חיידקים עם עמידות לתרופות מרובות תורבתו משבעה טלפונים ניידים של חולים ומבקרים, ולא תועדו מקרים דומים מטלפונים ניידים של אנשי צוות רפואי.

מהממצאים עולה כי טלפונים ניידים של חולים, מבקרים ומלווים מגדילים את הסיכון להתיישבות של חיידקים מחוללי מחלות, עם סיכון גבוה יותר בהשוואה לטלפונים של אנשי צוות רפואי. כנגד איום זה יש לנקוט באמצעי מניעת זיהומים ספציפיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום