אכילה ממושכת מבקבוק - משמינה

(0)
לדרג

ממצא: תינוק שאוכל מבקבוק מעבר לגיל 14 חודשים עלול לסבול מהשמנה. לא ידוע אם הסיבה לכך היא עודף הקלוריות הנצרכות או שמדובר בהרגל נרכש של "העמסת מזון"

מאת: מערכת zap doctors

האכלה ממושכת של תינוק בבקבוק, מעבר לגיל 14 חודשים, נקשרה בעבר לתופעות שליליות דוגמת עששת ואנמיה מחסר ברזל. מעט מאוד ידוע על הקשר בין השימוש בבקבוק בינקות לבין התפתחות הרגלי האכילה ומסת הגוף בילדים.

מטרת המחקר הנוכחי, שפורסם השבוע ב-Journal of Pediatrics, היתה לבדוק האם יש קשר בין משך השימוש בבקבוק לבין הנטייה להשמנה.

שיטות

חוקרים מאוהיו, ארה"ב, ביצעו מחקר מעקב פרוספקטיבי מהלידה ועד גיל 5.5 שנים, כאשר מדי חצי שנה מולאו שאלונים על הרגלי החיים של המשפחות. בעבודה הנוכחית בחנו החוקרים את הקשר בין אורך הזמן שתינוקות אכלו מבקבוק לבין הנטייה להשמנה בגיל 5.5 שנים (BMI מעל אחוזון 95). לצורך עיבודים סטטיסטיים נאסף מידע דמוגרפי רב שעלול להשפיע אף הוא על נטייה זו כגון משקל ההורים, עישון וכו'.

תוצאות

במחקר נכללו 6,750 ילדים בגיל 5.5 שנים.

17.6% מהילדים בגיל 5.5 שנים היו בעלי משקל עודף.

22.3% מהילדים שסובלים מעודף משקל השתמשו בבקבוק בגיל שנתיים, לפחות פעמיים ביום.

נמצא קשר מובהק בין שימוש ממושך בבקבוק לבין הסיכון להשמנה בגיל 5.5 שנים. קשר זה נשאר מובהק גם לאחר נטרול גורמים אחרים העלולים להטות את התוצאה. הדבר היה נכון גם ללא קשר למשקל הילד בגיל שנתיים.

מסקנה

האכלה ממושכת בבקבוק היא הרגל נפוץ. על פי המחקר הנוכחי, ייתכן שמדובר בהרגל המעודד השמנה. לא ידוע אם הסיבה היא הקלוריות הנוספות הנצרכות או שמדובר בהרגל נלמד של "העמסת מזון".

כמובן שאין הכוונה לטעון שהאכלה מבקבוק היא דבר פסול. אך בעידן שהשמנת ילדים הופכת למכת בריאות עולמית יש לתת את הדעת על כל התערבות העלולה להוריד את שיעור הילדים השמנים באוכלוסייה.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום