נפגעי נפש יבחרו היכן להתאשפז

(0)
לדרג

ועדת הבריאות אישרה (בניגוד לעמדת קופות החולים) סעיף בהצעת חוק הרפורמה בבריאות הנפש, לפיו חולים פסיכיאטריים יוכלו לבחור להתאשפז בכל בית חולים שיחפצו

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה היום (ב') דיון ברפורמה בבריאות הנפש, לקראת אישורה לקריאה שנייה ושלישית.

הוועדה אישרה סעיף הקובע כי קופת חולים תישא בהוצאות האשפוז של חבריה, אם התקבלו לאשפוז פסיכיאטרי - גם אם בית החולים אינו מבין נותני השירותים של הקופה או מטעמה.

זאת בניגוד לחבר קופת חולים הפונה לאשפוז שאינו פסיכיאטרי, אשר מוגבל בבחירת בית החולים בו יטופל, לפי הסכמים של קופת החולים עם מוסדות רפואיים ספציפיים ("הסדרי בחירה").

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ: "אני מברך על ההחלטה לאפשר לנפגעי הנפש לבחור היכן יתאשפזו, מבלי לקדש אינטרסים כלכליים של קופות החולים".

ח"כ ד"ר רחל אדטו: "הוצאת פגועי הנפש מהסכמי ההתקשרות של הקופות עם בתי החולים היא צעד חשוב, ואולי זו הסנונית שתאפשר בחירה חופשית של בתי חולים על ידי כלל החולים".

נציגי קופות החולים בדיון התנגדו לסעיף. פרופ' חנן מוניץ, יועץ לבריאות הנפש בקופת חולים כללית, אמר: "זהו למעשה ביטול האפשרות של קופות החולים לנהל את כלכלת הקופות: אין שום חשיבות להתקשרות עם מוסדות, אין אפשרות למשא ומתן. מה שהקופות יעשו מעכשיו זה העברות כספים ללא ניהול".

הסתייגויותיהן של קופות החולים נדחו, והסעיף, כאמור, אושר.

ועדת הבריאות תוסיף לדון ברפורמה בבריאות הנפש בשבועות הקרובים.

בואו לדבר על זה בפורום מימוש זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום