בג"צ: יש להוסיף מיטות אשפוז

(0)
לדרג

בג"צ מתריע בפני המדינה כי יתערב אם לא תיושם התוכנית להוספת מיטות אשפוז בבתי החולים: 100 מיטות במחלקות לטיפול נמרץ ו-500 מיטות במחלקות פנימיות

מאת: מערכת zap doctors

אתמול (א') התפרסמה החלטת בג"צ בעתירת הר"י בנושא מצוקת האשפוז. בג"צ מתריע בפני המדינה, כי אם לא תיישם את התוכניות לתוספת מיטות אשפוז ותתבקש התערבותו פעם נוספת, ביהמ"ש ינהג בפחות ריסון ואיפוק. בעתירה דרשה הר"י להורות על הוספת 100 מיטות אשפוז באופן מיידי למחלקות טיפול נמרץ ו-500 מיטות אשפוז למחלקות הפנימיות בבתי חולים ברחבי הארץ.

השופטת ארבל אמרה כי "מצוקת האשפוז כפי שנפרסה בפנינו, מציירת תמונה עגומה ומדאיגה ביותר. גורמים רבים התריעו בשנים שחלפו על היותה תופעה הולכת וגוברת, ועדות רבות הוקמו, תוכניות לשיפור המצב פורסמו, ולמרות זאת נראה כי המצוקה אך הולכת ומחריפה". השופטת ציינה כי "לאור ריבוי תוכניות בנושא זה שלא יצאו אל הפועל בשנים שעברו, ומשום המצוקה הקשה שתוארה והשלכותיה, דומה כי אין מנוס מלהבהיר כי אם יחולו עיכובים נוספים ביישום התוכניות שהוצגו לנו, עשוי בית משפט זה למצוא עצמו נוהג בפחות ריסון ואיפוק, ככל שתתבקש התערבותו".

פגיעה קשה בכבוד האדם

השופט ג'ובראן התייחס לחולים ואמר כי "אין צורך להכביר במילים על הפגיעה הקשה בכבוד האדם, בפרטיותו ויתכן שאף ביכולת הטיפול באותו חולה השוכב במסדרון ביה"ח. חברתנו אינה יכולה להשלים עם מצב בו חולה, דווקא ברגעיו הקשים ביותר, נאלץ לשכב בשטח ציבורי ולקבל טיפול רפואי שהוא חשוף לעיני כל עובר אורח. אכן זכויות אדם עולות כסף וחברה דמוקרטית וליברלית צריכה לשלם בגין מימוש זכויות אלה". השופט הסכים עם השופטת ארבל וציין כי "לא לעולם חוסן, בעתיד עשוי ביהמ"ש לנהוג בפחות ריסון ואיפוק".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום