אלצהיימר: יותר אבחנות שגויות

(0)
לדרג

ממצא: הפרעה בזיכרון אינה תמיד התסמין הראשון למחלת אלצהיימר. לפיכך, למעלה ממחצית מהחולים עם תסמינים לא אופייניים מקבלים אבחנה ראשונית שגויה

מאת: מערכת zap doctors

בספרות הרפואית פורסמו מספר מחקרים, לפיהם הופעה מוקדמת של מחלת אלצהיימר מתבטאת לעיתים קרובות בתסמינים לא אופייניים, דוגמת הפרעות ראיה, הפרעות בתפקוד הניהולי, הפרעות התנהגות או הפרעות שפה, בהשוואה לאלה המופיעים עם הופעה מאוחרת של המחלה.

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת 17 במאי של כתב העת Neurology, עולה כי הפרעת זיכרון אינה בהכרח התסמין הראשון של חולים עם הופעה מוקדמת של מחלת אלצהיימר, ובמקרים בהם החולים מופיעים תחילה עם תסמינים לא אופייניים, עלולה להיקבע אבחנה שגויה.

במסגרת המחקר הנוכחי, סקרו החוקרים את הנתונים הקליניים והגנטיים (גנוטיפ APOE) של 40 תורמי מוח שמילאו אחר הקריטריונים הנוירו-פתולוגיים למחלת אלצהיימר. כולם פיתחו מחלה בשלב מוקדם, בין הגילאים 46-60 שנים.

לדברי החוקרים, 25 מבין 40 החולים (62.5%) הופיעו עם הפרעה אופיינית בזיכרון כתסמין ראשון של המחלה. לגבי כל המשתתפים, למעט אחד (4%), האבחנה הראשונית היתה נכונה (הופעה מוקדמת של מחלת אלצהיימר). 15 החולים האחרים (37.5%) הופיעו עם תסמינים אחרים שאינם נוגעים להפרעת זיכרון, הנפוצים בהם כללו הפרעה בהתנהגות או בתפקוד ניהולי והפרעות ראייה או שפה.

ההופעה הלא טיפוסית הובילה לעלייה בשיעור האבחנות השגויות, בהשוואה להופעה קלינית אופיינית. למעלה ממחצית מהחולים (53%) עם הופעה לא-טיפוסית (ללא הפרעת זיכרון) קיבלו אבחנה ראשונית שגויה. בשבעה מקרים (47%) האבחנה השגויה נותרה גם בעת מות החולים.

החוקרים מדווחים כי העיכוב הממוצע באבחנת מחלת אלצהיימר עמד על כ-3 שנים, ללא הבדל בין הופעה אופיינית והופעה לא אופיינית. העיכוב באבחנה במקרים של הופעה מוקדמת של מחלת אלצהיימר עשוי לנבוע מהגיל הצעיר של חולים, מאחר שבמקרים אלו דמנציה אינה עולה באבחנה המבדלת הראשונית.

לפרטים נוספים על טיפולים חדשניים - מחקרים קליניים לחולי אלצהיימר ומחלות נוספות לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום אלצהיימר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום