ברים אקטיביים פועלים בניגוד לחוק

(0)
לדרג

בעלי ברים אקטיביים מספקים לבני נוער אלכוהול בשפע, בניגוד לחוק. יו"ר הוועדה למאבק בסמים: "חובה לדאוג לכך שבעלי הברים האלה יחזיקו רישיון עסק"

מאת: מערכת zap doctors

מעורבות בני הנוער בשתיית אלכוהול, ובמעשי האלימות הנגזרים ממנה, הולכת ומתפשטת. עדות לכך היא מותו של הנער פיליפ גלר שנרצח בשבוע שעבר על ידי חברו השתוי. אתמול (ג'), בדיון של הוועדה למאבק בנגע הסמים, התברר כי התופעה קיימת לא רק ברחובות או במחשכים, אלא ממש מתחת לאפם של ההורים. בני הנוער "זוכים" לאספקה שוטפת של אלכוהול, ללא כל פיקוח או אכיפה, באמצעות "הברים האקטיביים" הפועלים באירועים משפחתיים, כולל באירועי בר מצווה, והכל כמובן בניגוד לחוק.

'מסיימים אירוע משפחתי בבית החולים'

יהודה כהן, מהתאחדות בעלי האולמות, ציין בדיון: "הברים האקטיביים נוהגים לחלק אלכוהול אפילו לילדים בני 13. יש לא מעט מקרים בהם בני נוער מסיימים אירוע משפחתי בבתי החולים לאחר ששתו אלכוהול בכמות בלתי סבירה או כתוצאה משתיית אלכוהול מזויף שסופק על יד הברים האקטיביים. במצב הדברים היום האחריות נופלת על בעלי גני האירועים, שכן לחלק גדול מבעלי הברים האקטיביים אין רישיון עסק".

יו"ר הוועדה, ח"כ טלב אל-סאנע, אמר: "הוועדה רואה בחומרה את הפרצה המסוכנת שגוררת בני נוער לשתות אלכוהול. חובה לדאוג לכך שבעלי הברים האקטיביים יחזיקו רישיון עסק, אך האחריות לבדיקת הרישיון מוטלת גם על בעלי גני האירועים".

בנושא הגמילה מאלכוהול, הוסיף ח"כ אל-סאנע: "בישראל אדם נדרש לקבל רישיון עסק אפילו לצורך פתיחת מכולת, ואילו פתיחת מרכז אלכוהול, באופן תמוה, אינה מחייבת קבלת רישיון או הסדרה פורמאלית".

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום