"חשוב לקבל טיפול מונע למלריה"

(0)
לדרג

הודעת משרד הבריאות מיועדת למטיילים ישראלים שנוסעים למדינות עם אחוז גבוה של חולי מלריה. במהלך 2010 נדבקו מהמחלה 32 תיירים ישראלים בחו"ל

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות קורא למטיילים המתכננים לטייל באזורים בהם מחלת המלריה נפוצה - כמו למשל מדינות באפריקה, בדרום אמריקה ובדרום מזרח אסיה - להגיע לקבלת ייעוץ לקראת נסיעתם במרפאת מטיילים, ולהקפיד על נטילת טיפול מונע בהתאם להנחיות שיקבלו במרפאות אלה.

בשנת 2010 דווח למשרד הבריאות על 32 תיירים ישראלים, שחלו במלריה ונבדקו בחו"ל, בהם חולה שנפטרה מהמחלה. החולים נדבקו במדינות הבאות: אוגנדה, אנגולה, בורקינה פאסו, גינאה, גינאה המשוונית, ליבריה, מלאווי, ניגריה, סיירה לאונה, קונגו, אתיופיה, הודו, חוף השנהב, קמבודיה וקמרון. 28 מהחולים לא נטלו טיפול מונע (ביניהם החולה שנפטרה).

בתוך כך, למשרד הבריאות יש נתונים על 139 חולים נוספים, שרובם המכריע שוהים בלתי חוקיים או עובדים זרים, שהגיעו ממדינות בהן המחלה נפוצה. עד כה לא ידוע על מקרי הדבקה בתוך ישראל.

מלריה: קווים לדמותה
מלריה היא מחלה טפילית זיהומית, שמועברת על?ידי יתושים, ומאופיינת בחום מחזורי ובטחול מוגדל. כאשר נקבה מסוג אנופלס עוקצת חולה מלריה, היא מכניסה לגוף, יחד עם דמו של הקורבן, אחד מארבעה חד-תאיים של המין פלסמודיום. הטפיל מגיע לבגרות בתוך החרק ואז מועבר הלאה, כאשר היתושה עוקצת קורבן חדש.

כינין, התרופה הראשונה שהוכנסה לשימוש כנגד מלריה, הוחלפה בימינו על?ידי תרופות סינתטיות. חשוב לציין שזנים עמידים של הטפיל העיקרי של המלריה, פלסמודיום פלציפרום, מתפשטים במהירות בחלקים רבים של העולם.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום