'הממשלה אחראית על הטיפול ברעב'

(0)
לדרג

דבריה של ח"כ רוחמה אברהם נאמרו לאחר שהצעת החוק בנוגע להקמת מועצה ארצית לביטחון תזונתי עברה בקריאה שלישית. הסתייגות האוצר מרוח ההחוק נדחתה

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה אתמול (ב') לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק של חברי הכנסת רוחמה אברהם, אברהם מיכאלי, אורי מקלב, ציון פניאן ואחרים, לפיה תוקם מועצה ארצית לביטחון תזונתי. בהצעת החוק נכתב: "ביטחון תזונתי הוא האפשרות לצרוך באופן סדיר מזון הכולל את כל אבות המזון הנדרשים להתפתחות תקינה ולבריאות האדם".

על פי הצעת החוק, המועצה תייעץ לשר הרווחה בנושאים הבאים:

(1) תכנון מדיניות ביטחון תזונתי, לרבות תכניות להבטחת נגישות לתזונה בריאה ומספקת לאוכלוסייה לטווח הקצר ולטווח הארוך.

(2) פעולות האכיפה, הפיקוח והבקרה שנוקטים כלל הגורמים האחראים לביטחון התזונתי במשרדי הממשלה הנוגעים בדבר.

(3) בחינת מודלים שונים להשגת ביטחון תזונתי בקרב האוכלוסייה ועריכת מחקרים הנדרשים לשם כך.

המועצה תקיים דיונים פעם בחודשיים, ותגיש לשר הרווחה ולוועדת העבודה והרווחה של הכנסת דו"ח שנתי עם המלצותיה. השר יגבש מדיניות בתחום הביטחון התזונתי לגבי תושבי ישראל ויביאה לאישור הממשלה.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, אמר בדיון: "הקמת מועצה לביטחון תזונתי היא צורך דחוף לחברה הישראלית, לאור תופעות העוני והרעב במדינה שלנו. נדאג שלשכבות החלשות תהיה נגישות למזון בריא".

ח"כ רוחמה אברהם-בלילא הוסיפה: "אין ספק שקבלת החוק מהווה פריצת דרך חשובה לקביעת המדיניות בסוגיית הביטחון התזונתי של אזרחי ישראל. זו הפעם הראשונה שבה חקיקת החוק מטילה על הממשלה את האחריות על הטיפול בתופעת הרעב בישראל".

משרד האוצר הסתייג מהצעת החוק. נציגת המשרד בדיון, רבקה לויפר, הביעה חשש כי המהלך יוביל לחלוקת תלושי מזון. "אנחנו סבורים שאין זה הולם למדינת רווחה. בנוסף, אנחנו מתנגדים לכך שהשר הממונה יהיה בהכרח שר הרווחה, אלא כל שר רלוונטי שהמועצה תחליט לפנות אליו". הסתייגויות משרד האוצר נדחו, והצעת החוק, כאמור, התקבלה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סיבים תזונתיים
פורום תזונה קלינית
פורום תזונה טבעית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום