"האכיפה כנגד מעשנים תוחמר"

(0)
לדרג

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס בדיון בכנסת לאכיפה "הרכה" נגד ציבור המעשנים. ח"כ עזרא: במקום לענות את המעשנים, יש להרחיב את שעות הלימוד נגד עישון בביה"ס

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה אתמול (ב') בדו"ח השנתי על העישון בישראל. את הדו"ח הציג סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, אמר בדיון: "האכיפה נגד העישון בישראל אינה יעילה. הנתונים מראים שמדי יום ניתנים למעשנים אחד וחצי קנסות בלבד, וזה מגוחך. אם משרד הבריאות יבקש להתקין תקנות בנושא, הוא יזכה לתמיכת הוועדה. יש לקדם את הצו האוסר לחלוטין עישון בבתי הספר".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, השיב לח"כ כץ: "בתוך חודשיים נביא לאישור הכנסת תיקוני חקיקה המרחיבים ומחמירים את האכיפה. הנתונים המורים על ירידה בשיעור הפסקת העישון ויציבות במספר המעשנים 'מטריפה' אותנו. הרוב הדומם רוצה סביבה נקייה מעישון". אפרופו הבחירות בטורקיה שהתקיימו אתמול, ציין פרופ' גמזו כי ראש ממשלת טורקיה, טאיפ ארדואן, הוא המנהיג הפעיל ביותר באירופה למניעת עישון.

לא למאבק, כן לחינוך

ח"כ גדעון עזרא, הנאבק במחלת סרטן הריאות, אמר בדיון כי בעבר עישן לפחות 40 סיגריות ביום, ועתה הוא משלם את המחיר. הילדים, לדבריו, מעשנים היום כבר בכיתה ו'. "הגשתי הצעת חוק להרחבת שעות הלימוד נגד עישון בבתי הספר. צריך להפסיק לענות את המעשנים, זה לא עוזר. החקיקה שלנו הולכת לכיוונים לא נכונים".

ח"כ אילן גילאון הסכים עם ח"כ עזרא: "אם רוצים לנעול ארונות במקום לחנך את הילדים, זה קרב אבוד מראש". במהלך הדיון התוודה ח"כ גילאון: "אני התחלתי לעשן בגיל חד ספרתי והפסקתי לפני ארבעה חודשים".

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום