רוכב אופניים נפצע קשה - וניצל

(0)
לדרג

גבר בן 42, שאיבד שליטה על אופניו, התהפך במהלך רכיבה. הרוכב סבל משטף דם חמור לאחר שכידון האופניים נתקע בבטנו. ניתוח חירום במרכז הרפואי זיו הציל את חייו

מאת: מערכת zap doctors

רוכב אופניים, בן 42, הובהל בסוף השבוע לחדר המיון במרכז הרפואי זיו, כשהוא סובל מפגיעות פנימיות קשות. זאת, לאחר שאיבד שליטה על אופניו, התהפך ונפגע בצורה חמורה. הרוכב, שמצבו מוגדר בינוני עד קשה, סובל מחבלות בכל חלקי גופו ומכאב עז בבטנו. בצילום CT התגלה שטף דם בחלל הבטן, והוא הובהל לניתוח חירום.

במהלך הניתוח איתרו הרופאים קרע בשורש המעי הדק, אשר גרם לדימום ולשטף דם גדול. הרופאים הצליחו לעצור את הדימום, תפרו את הקרע במעי וייצבו את מצבו של רוכב האופניים.

הפציעה החמורה אירעה בעת טיול אופניים של קבוצת משפחות ברמת הגולן. קבוצת הרוכבים הגיעה לסיבוב באמצע ירידה תלולה, והרוכב לא הספיק לבלום את אופניו והתהפך. על פי עדות חברי הקבוצה, במהלך ההתהפכות פגע כידון האופניים בעוצמה בבטנו והוא נזרק מרחק של כמה מטרים במורד המדרון. חבריו פינו אותו למרפאה צבאית באזור, ומשם הוא הועבר על ידי מד"א למרכז הרפואי זיו בצפת.

למזלו של רוכב האופניים, הוא חבש קסדה אשר הגנה עליו מפני פגיעת ראש חמורה. "אופניים הם כלי מצוין לטיולים ולשמירה על כושר גופני, אך יש לזכור שקיימות גם סכנות כמו בכל כלי רכב", מתריע ד"ר מיכאל וסקוביץ', מהמחלקה הכירורגית במרכז הרפואי זיו. "לכן יש לנהוג בכל אמצעי הזהירות, לבחור מסלול נוח לרכיבה המתאים לרמתם של הרוכבים, לרכב בזהירות מירבית וכמובן לחבוש קסדה ואמצעי מיגון על מנת לשמור על הגוף מפגיעות במקרה של נפילה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום