טלפון נייד - מאזן את לחץ הדם

(0)
לדרג

מחקר: מערכות ניטור מרחוק המבוססות על טלפונים ניידים מסייעות למחצית מהחולים בעלי יתר לחץ דם להגיע לאיזון. לעומתם, חולים הנבדקים במכשיר ביתי אינם מאוזנים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ממחקר בן שנה שתוצאותיו פורסמו בכנס השנתי ה-16 של ATA - American Telemedicine Association עולה כי מערכות ניטור מרחוק המבוססות על טלפונים ניידים מסייעות לאיזון לחץ הדם בחולים עם סוכרת מסוג 2 ויתר לחץ דם לא מאוזן.

החוקרים מדגישים כי בקרב חולים שעקבו אחר מדדי לחץ הדם בביתם, ולא דיווחו על התוצאות לרופא המטפל דרך המערכת, לא תועד שינוי בולט בלחץ הדם במהלך תקופת המחקר. בעקבות זאת, החוקרים טוענים כי אין תועלת במתן מכשיר ביתי למדידת לחץ דם בלבד, וחשוב לכלול מערכת ניטור מרחוק.

מדגם המחקר כלל 110 גברים ונשים עם סוכרת מסוג 2 ויתר לחץ דם סיסטולי לא מאוזן. במהלך שנה אחת, מחצית מהמשתתפים עקבו אחר לחץ הדם בביתם, עם מכשיר סטנדרטי למדידת לחץ דם (קבוצת ביקורת). המחצית השנייה השתמשה במערכת בלו-טות' לניטור לחץ הדם, עם העברת הנתונים לרופא המשפחה דרך מערכת ניטור מרחוק המבוססת על טלפון נייד (קבוצת התערבות). חולים אלה קיבלו גם תזכורת אוטומטית לאחר שלושה ימים בהם לא ערכו מדידות לחץ דם.

בקבוצת ההתערבות תועדה ירידה של כ-9 מ"מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי ושל כ-4.5 מ"מ כספית בלחץ הדם הדיאסטולי, בעוד שבקבוצת הביקורת כמעט שלא חל שינוי בלחץ הדם. 50% מהחולים בקבוצת ההתערבות היו מאוזנים, עם ערכי לחץ דם סביב 130/80 מ"מ כספית, זאת בהשוואה לפחות מ-30% מהמשתתפים בקבוצת הביקורת.

בואו לדבר על זה בפורום נפרולוגיה ויתר לחץ דם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום