ביה"ד לא הוציא צווי מניעה לרופאים

(0)
לדרג

בית הדין לעבודה קבע כי הצעדים הארגוניים של הרופאים יצומצמו למשך שבועיים, במהלכם יתקיים משא ומתן אינטנסיבי בין הר"י לאוצר בחסות בית הדין

מאת: מערכת zap doctors

במסגרת הדיון שהתקיים היום (ד) בבית הדין לעבודה בתל אביב הוחלט לא להיעתר לבקשת האוצר והמעסיקים להוציא צו מניעה כנגד שביתת הרופאים.

ההחלטה שהתקבלה היא כי במהלך השבועיים הבאים יתקיים מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים בחסות בית הדין לעבודה. במהלך תקופה זו יצמצמו הרופאים את צעדיהם הארגוניים.

נציגי האוצר והמדינה טענו בדיון כי השביתה במתכונתה הנוכחית אינה מידתית, ולכן יש להוציא כנגדה צו מניעה. עוד נאמר כי המדינה ויתר המעסיקים מחויבים לספק שירותים רפואיים לכל תושבי המדינה - בצפון, במרכז ובדרום - והשביתה של הרופאים פוגעת בזכות זו.

עו"ד אורנה לין, המייצגת את הר"י, טענה כי אין הסכמה בשלב זה על בוררות, והדרישה של הרופאים לדון בעלות השכר והתקינה עומדת בעינה.

בית הדין הכיר בזכות של הרופאים לשבות. השופט מיכאל שפיצר אמר: "השביתה לגיטימית, אין ספק בעניין. אתם מבקשים להפסיק הכל, למה? אם זו שביתה שהוכרזה כדין למה להפסיק הכל? אני לא מבין את הדרישה שלכם, מכוח מה היא באה? הרי פקע ההסכם, זו בדיוק השביתה הקלאסית לניהול משא ומתן".

השופט שפיצר הוסיף: "איך אני יכול למנוע לגמרי את זכות השביתה? אם היו משביתים את כל המערכת, אז אולי היה לך קייס, אבל ברגע שזו שביתה מעורבת, עם מה אתם באים? כל הבקשה שלך מדברת על מידתיות, אי אפשר שאצלך תהיה אפס מידתיות. גם אתם צריכים לפתוח את האוזניים ואת הלב".

הסתדרות הרפואית הודיעה בתגובה לדיון בבית הדין לעבודה: "אנו אופטימיים ומקווים שהמדינה הבינה שלרופאים יש זכות לשבות. אנו שמחים שבית הדין הבין את מהות הסכסוך".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום