האם הפלרת מים מסוכנת לציבור?

(0)
לדרג

תלוי את מי שואלים: פעילי סביבה טוענים כי פלואור במים פוגע בבריאות הציבור; משרד הבריאות סבור שהפלרת מי שתייה מפחיתה 25% מתחלואה בעששת

מאת: מערכת zap doctors

דיון סוער התקיים אתמול (ב') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בנושא הפלרת מי השתייה בישראל.

יוזם הדיון, ח"כ מגלי ווהבה, ציין כי 98% מהמדינות לא מפלירות את מי השתייה שלהן - זאת לאחר שמצאו כי ההפלרה גורמת לעלייה בשכיחות סרטן ופוגעת במערכת העיכול, בלוטת התריס והעצמות.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ משה (מוץ) מטלון, אמר כי כבר בשנת 2007 התחייב משרד הבריאות לקיים מחקר שיבדוק את הטענה, לפיה הוספת פלואור למי השתייה מיותרת ואף מזיקה. ואולם, דבר לא נעשה עד כה.

הפעיל הסביבתי מור סגמון ביקש לבטל את החובה בחוק להפליר את מי השתייה מאחר שלטענתו מוכנסים למי השתייה פסולת תעשייתית שמכילה תחמוצת זרחן, כספית, עופרת ועוד.

משה אבנון, יועץ מים במרכז לשלטון מקומי, הוסיף כי הפלואור גורם לנזקים גדולים מאוד למערכות הולכת המים, וכתוצאה מכך הציבור שותה לפעמים קורוזיה.

מאידך, משרד הבריאות השיב כי אין מים על פני כדור הארץ שאינם מכילים פלואוריד והתקן הישראלי זהה לתקן האירופאי המחמיר.

פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמר בדיון: "75% מהמים ביישובי הארץ מופלרים. הוכח במחקרים שהפלרת מי שתייה מורידה את העששת. לעומת זאת, לא נמצא קשר במחקרים לשברים או לסרטן. משרד הבריאות יזם ומממן מחקר עדכני שיבדוק את ההשפעות העדכניות של הפלרת מי השתייה בישראל".

ד"ר שלמה זוסמן, מנהל האגף לבריאות השן במשרד הבריאות, הוסיף: "הפלרת מי השתייה חוסכת לפחות 25% מהתחלואה בעששת ופי 35 מעלות הטיפולים הרפואיים, אלמלא היו המים מופלרים".

ח"כ מטלון חזר בסוף הדיון על דרישתו משנת 2007 לבטל את חובת הפלרת מי השתייה הקיימת ביישובים המונים למעלה מ-5,000 תושבים, עד לקבלת תוצאות המחקר. בנוסף, ציין כי על משרד החקלאות לערוך מחקר על השפעת חשיפת התוצרת החקלאית למים עם פלואור.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום