קפה מפחית סיכון לסרטן הערמונית

(0)
לדרג

מחקר חדש: גברים ששותים 6 כוסות קפה ביום נמצאים בסיכון נמוך ב-18% לחלות בסרטן הערמונית, בהשוואה לגברים שאינם צורכים קפה

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מאי של כתב העת Journal of the National Cancer Institute עולה כי צריכת קפה מלווה בירידה ניכרת בסיכון להתפתחות סרטן ערמונית גרורתי או קטלני.

החוקרים מסבירים כי קפה מכיל מרכיבים מגוונים ופעילים ביולוגית, ובהם קפאין, מינרלים ופיטוכימיקלים. לדבריהם, מחקרים רבים מציעים על כך שצריכה ארוכת טווח של קפה עשויה להיות קשורה בשיפור במטבוליזם הגלוקוז והפרשת אינסולין.

על-סמך הנתונים ממחקר ה-Health Professionals Follow Up Study הפרוספקטיבי, ניתחו החוקרים מידע אודות קרוב ל-48 אלף גברים, אשר דיווחו על הרגלי צריכת קפה רגיל ונטול קפאין בשנת 1986, ומדי ארבע שנים לאחר מכן. משתתפי המחקר צרכו בממוצע 1.9 כוסות קפה ליום בסך הכל.

בין השנים 1986 ל-2006, מדווחים החוקרים כי כ-5,000 גברים שלקחו חלק במחקר אובחנו עם סרטן הערמונית, כאשר כ-600 מהם פיתחו גידולים מסוכנים (משמע קטלניים או גרורתיים).

קפאין בריא לערמונית

בקרב גברים, אשר דיווחו על צריכת 6 כוסות קפה ביום לפחות, נמצא כי הסיכון המתוקנן להתפתחות סרטן הערמונית היה נמוך ב-18% בהשוואה לאלה שדיווחו כי אינם שותים קפה. החוקרים מציינים כי כאשר התייחסו למקרים קטלניים או גרורתיים של סרטן הערמונית, הסיכון הופחת בכ-60% בקבוצה זו בהשוואה לאלה שאינם צורכים קפה.

הממצאים מראים כי קפה רגיל וקפה נטול קפאין הפחיתו את הסיכון להתפתחות סרטן קטלני או גרורתי של הערמונית. על כל כוס קפה נוספת ליום, נרשמה ירידה של 6% בסיכון (עם קפה רגיל), ושל 9% (קפה נטול קפאין).

עם זאת, מוקדם עדיין להמליץ לגברים להגביר את צריכת הקפה במטרה להפחית את הסיכון להתפתחות סרטן מתקדם של הערמונית בהתבסס על תוצאות מחקר יחיד זה. בנוסף, יש לשקול את ההשפעות של צריכת קפה גם על היבטים בריאותיים אחרים. ואולם, ממצאי המחקר חשובים, לאור היעדר גורמי סיכון מוכרים להתפתחות סרטן מתקדם של הערמונית.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות הערמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום