אבעבועות שחורות - smallpox

(0)
לדרג

מחלה נגיפית אקוטית מידבקת מאוד שמתאפיינת בכאבים, חום, הקאה ואבעבועות על העור, שמשאירות צלקות דמויות גומה. מחלת האבעבועות השחורות הייתה נפוצה באירופה עד לפיתוחו של תרכיב החיסון (ראו תרכיב חיסון) בידי אדוארד ג'נר בשנת 1800 בערך, ונשארה נפוצה באסיה, היכן שצורה קטלנית שלה (וריאולה מייג'ור) קטלה 30 אחוז מהחולים עד שבשנת 1967 ארגון הבריאות העולמי (WHO) הפיק מסע הסברה שהביא לידי היעלמות המחלה, למעשה, עד שנת 1980. מסע ההסברה, שעלותו הוערכה ב-300 מיליון דולר, נחשב כהצלחה הגדולה ביותר של הארגון בתחום הבריאות עד כה.
* ביוני 1996 הסכים ארגון הבריאות העולמי למחות את כל שרידי נגיף האבעבועות השחורות עד סוף המאה על ידי השמדת 400 הדוגמאות הנותרות של וריאולה שהיו נעולות במקפיאים מיוחדים במכוני מחקר שונים. צעד זה נבע מהחשש שאם הנגיף יימלט הוא יהיה קטלני, שהרי האוכלוסייה איננה עוד חסינה מפניו.
* בשנת 1999 דחה ארגון הבריאות העולמי את התאריך לחיסול הסופי של השאריות האחרונות של דוגמיות האבעבועות השחורות, והבטיח לקבוע מועד אחרון עד 2002. את הדחייה ה?נחה הפחד מפני קיום מלאי לא רשמי של אבעבועות שחורות ושימוש אפשרי בנגיף על?ידי טרוריסטים.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום