קרוהן: טיפול בציור

(0)
לדרג

שיטת טיפול באמצעות ציור מסייעת לחולים במחלות מעי דלקתיות לבטא את רגשותיהם. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

ממחקרים רבים עולה כי בקרב אנשים הסובלים ממחלת הקרוהן, קיימת שכיחות גבוהה של אלקסיתמיה (Alexithymia) - יכולת מוגבלת לבטא רגשות במילים. אחד הפתרונות טמון בשירות ייחודי ברמב"ם שמטרתו לטפל בפן הרגשי-פיזי של החולים באמצעות ציור המחלה. בעזרת הציורים, החולים שמתקשים לבטא את רגשותיהם, מסוגלים להביע את עצמם באמצעים לא מילוליים.

השיטה מיושמת ברמב"ם כבר למעלה מ-15 שנים על ידי ד"ר ישי לכטר, גסטרואנטרולוג בכיר, הדוגל בקשר בין הגוף לנפש כאמצעי לטיפול במחלות, במיוחד במקרים של מחלות כרוניות.

לדברי ד"ר לכטר, לכלי הזה יש משמעות עצומה מבחינת ההתמודדות של החולה עם המחלה: "היה זה הרמב"ם שאמר שיש לטפל בחולה ולא במחלה", אומר ד"ר לכטר. "בעזרת כלי בסיסי ופשוט אני מסוגל, כרופא, לראות את החולה כאדם שלם ובאמצעות צורת ההבעה הזאת, אני יכול ליצור אפיק תקשורתי ביני לבין החולה ובינו לבין יתר מטפליו. מעבר לכך, החולה יכול לבטא את עצמו דרך הציור והשיחה שבעקבותיו, ולהשתמש בכלים האלה כדי למקד את רגשותיו בנוגע למחלתו וכל מה שקשור אליה".

עלייה בתחלואה בקרוהן

השנה החליט ד"ר לכטר לאסוף חלק מהציורים שאסף ממטופליו הרבים ואיגד אותם ללוח שנה, שהופק בתמיכתם של העמותה לתמיכה בחולי קרוהן וקוליטיס כיבית וחברת אבוט.

השבוע מציינים ברחבי העולם את יום המודעות למחלת הקרוהן - מחלה אוטואימונית המתפרצת במערכת העיכול. אחד מכל 1,000 אנשים סובל ממחלת הקרוהן או הקוליטיס, מחלות מעי דלקתיות כרוניות. המחלות, שתוקפות בעיקר צעירים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, הופכות לנפוצות יותר בשנים האחרונות ומספר החולים בהן הולך ועולה. עם הזמן, הופך התחום הטיפולי במחלות מעי דלקתיות ליצירתי, וזאת במטרה לסייע לחולים לשמור על איכות אורח חייהם ככל שניתן.

בואו לדבר על זה בפורום קרוהן וקוליטיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום