האוצר: התקינה אינה חלק מהמו"מ

(0)
לדרג

ההסתדרות הרפואית מברכת על המודל של מנכ"ל משרד הבריאות, לפיו העומס על המתמחים יופחת ל-7-8 תורנויות בחודש. האוצר מסרב לדון בתקינה

מאת: מערכת zap doctors

במהלך ישיבת המו"מ שהתקיימה אמש (א') חלה התקדמות בנושא הפחתת עומס העבודה על רופאים מתמחים, אשר חלקם מבצעים כ-10-12 תורנויות בחודש, במיוחד בפריפריה, שם יש מחסור חריף במתמחים.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, הציג מודל שמטרתו להקל על המתמחים. לפי המודל, המתמחים יוכלו לעבוד 7-8 תורנויות בחודש, אולם אך ורק עם תוספת תקינה. כמו כן, מנכ"ל המשרד ציין כי יש להתחיל במודל זה בפריפריה בכדי להקל על העומסים הרבים בה.

הנהלת הר"י הודיעה כי היא מברכת על כל מודל שיפחית את עומס התורנויות.

לעדכן את המודל בהסכם קיבוצי

יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר: "כדי לוודא שהמתמחים לא ייפגעו, אנו דורשים הגבלת מספר התורנויות ותובעים שייקבע בהסכם הקיבוצי תוספת התקנים הנדרשת בשל הפחתת שעות התורנות". חשוב להבהיר כי ניתן יהיה ליישם את המודל רק לאחר שיתקבלו התקנים.

ד"ר אידלמן הוסיף: "מאחר שיש הסכמה לגבי התנאים הנדרשים להפעלת המודל בין משרד הבריאות להסתדרות הרפואית, אנו מקווים שניתן יהיה לעגן זאת בהסכם".

במהלך הישיבה הוחלט על הקמת תת ועדה, שתדון במספר התקנים הנדרשים ליישום המודל ולהגבלת מספר התורנויות.

בתום הישיבה הודיע משה בר סימן טוב, סגן הממונה על התקציבים באוצר, כי ההסכמות אינן מקובלות עליו ונושא התקינה אינו חלק מהמו"מ.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום