ברונכיטיס כרוני גורם לסרטן ריאות

(0)
לדרג

מחקר חדש מסין מצביע על כך שכורים הסובלים מברונכיטיס כרוני נמצאים בסיכון מוגבר לסרטן ריאות, בהשוואה לכורים ללא ברונכיטיס

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Cancer Lung, עולה כי בקרב עובדים בכורים עם דלקת כרונית של הסמפונות (ברונכיטיס כרונית) קיים סיכון מוגבר לסרטן ריאות, בהשוואה לאלה ללא ברונכיטיס. עם זאת, למרות שבמחקר הנוכחי היה מדובר בגורם מנבא לסרטן ריאות, יש להעריך טוב יותר את הסיכון בטרם ניתן להמליץ על בדיקות סקר תקופתיות לחולים עם ברונכיטיס כרונית.

הנתונים מבוססים על מחקר שכלל למעלה מ-9,000 כורים מסין, כאשר רובם היו מעשנים בעבר (למעלה מ-80%). אצל רבע מהמשתתפים היה סיפור של ברונכיטיס כרונית, כ-7% סבלו מאסתמה, כ-5% אובחנו עם סיליקוזיס וכ-3% עם שחפת. לאחר תקנון לגורמים אחרים, ברונכיטיס כרונית היתה מחלת הריאות היחידה הקשורה בסיכון מוגבר לסרטן ריאות, עם עלייה של 50% בהשוואה לאלה ללא ברונכיטיס כרונית.

התמותה עקב סרטן ריאות עמדה על למעלה מ-1,000 מקרים ל-10,000 שנות-אדם בקבוצת הכורים עם ברונכיטיס כרוני, לעומת 450 מקרים ל-10,000 שנות-אדם בקבוצת הכורים ללא ברונכיטיס כרונית.

החוקרים מציינים כי הקשר החיובי בין ברונכיטיס כרונית לבין סרטן ריאות דווח גם במספר מחקרים קודמים, ומסבירים כי עצם העובדה שדלקת כרונית תורמת להתפתחות ממאירות הינה עובדה ידועה היטב, ועל בסיס זאת ניתן להסביר את הקשר בין ברונכיטיס כרונית לסרטן ריאות.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום