הר"י לרה"מ: התערבותך נחוצה

(0)
לדרג

ד"ר ליאוניד אידלמן במכתב לנתניהו: יש צורך דחוף בהתערבות רה"מ במשבר במערכת הבריאות. לטענת ד"ר אידלמן, אלפי תקנים של רופאים חסרים במערכת הבריאות

מאת: מערכת zap doctors

במכתב ששיגר היום (ה') ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא הראשון לאחרון להתערב בדחיפות במשבר במערכת הבריאות.

ד"ר אידלמן ציין כי "בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל אישר מבקר המדינה שהחולים מתים עקב כשלון מערכת הבריאות".

דו"ח המבקר חוזר על טענות הרופאים בדבר מצוקת האשפוז במחלקות הפנימיות - אשפוז מעבר לתפוסת המחלקות, אשפוז חולים מונשמים בתנאים שאינם ראויים, אשפוז במסדרונות, אשפוזים חוזרים על רקע אשפוז ראשוני קצר מדי. הדו"ח תומך בקריאות האזהרה של הר"י לאורך השנים אודות מצוקת התקינה והמחסור ברופאים.

ד"ר אידלמן אמר כי על פי הדו"ח לא ניתן לפתור את מצוקת האשפוז מבלי לטפל בבעיית המחסור ברופאים, ובכלל זה בעיית המחסור בתקני רופאים במחלקות הפנימיות.

מבדיקה של הר"י אודות התקינה של הרופאים עולה כי יש פער גדול בין התקינה הרצויה לתקינה בפועל - למערכת הרפואית הציבורית חסרים אלפי תקני רופאים ביחס למדד הרצוי. למעשה, המציאות הנפרשת בדו"ח - המתארת את הקורה במחלקות הפנימיות - תואמת באופן מלא את המציאות המשתקפת בממצאי פרויקט התקינה ביחס למערכת כולה.

יו"ר הר"י הוסיף כי לאור הדברים החמורים, יש צורך דחוף בהתערבות של ראש הממשלה במשבר במערכת הבריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום