ניתוח בריאטרי משפר תוצאות הריון

(0)
לדרג

ממצא: ניתוח בריאטרי, לפני לידת הילד הראשון, מפחית את הסיכון לניתוח קיסרי וללידת ילד גדול לגיל ההריון. זאת, בהשוואה לנשים שעברו ניתוח בריאטרי לאחר הלידה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

חוקרים משבדיה מדווחים במאמר חדש, שפורסם ב-American Journal of Obstetrics and Gynecology, כי ניתוח בריאטרי לפני הפריה בקרב נשים שמנות מלווה בתוצאות מיילדותיות טובות יותר, עם הפחתת הסיכון ללידת תינוק גדול לגיל ההריון.

החוקרים מצאו כי ניתוח בריאטרי בנשים שמנות, לפני לידת הילד הראשון, לווה בסיכון מופחת ללידת תינוקות שהיו גדולים לגיל ההריון. זאת ועוד, לא נמצא סיכון מוגבר ללידה מוקדמת לאחר ניתוח בריאטרי.

במטרה להעריך את תוצאות ההריונות, החוקרים בחנו את הנתונים אודות כחצי מיליון נשים שנולדו בשנים 1973-1983. מדגם המחקר כלל קרוב ל-700 נשים שעברו ניתוח בריאטרי, והחוקרים ציינו כי הזמן הממוצע מהניתוח ועד הלידה עמד עד למעלה מארבע שנים.

סיכון מופחת לניתוח קיסרי

אצל נשים שנותחו לאחר הלידה, הסיכוי ללידה בניתוח קיסרי היה גבוה יותר, עם שכיחות גבוהה יותר של לידת ילד גדול לגיל ההריון. מנגד, בקרב נשים שנותחו לפני לידת הילד הראשון משך ההריון היה קצר יותר, משקל הלידה של הילדים היה נמוך יותר ושכיחות לידת תינוק קטן לגיל ההריון היתה גבוהה יותר. בקבוצה זו תועד גם סיכון מופחת לניתוח קיסרי.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא, ומציינים כי במחקר הנוכחי לא היתה התייחסות לסיכון למומים מולדים.

בואו לדבר על זה בפורום פתרונות ניתוחיים להשמנת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום