תוספי תזונה - לא מונעים סרטן

(0)
לדרג

מחקר: אין קשר בין צריכת תוספי מזון לבין הגנה מפני סרטן ערמונית. עם זאת, הממצא מתייחס לתקופה של 3 שנים, ואינו מבטל את התועלת בצריכת סויה לאורך שנים

מאת: מערכת zap doctors

סקרים שנערכו בקרב אנשים שצרכו רמות גבוהות של ויטמין E, סלניום או סויה הצביעו על סיכון מופחת להתפתחות סרטן ערמונית, ובדיקות מעבדה בבעלי חיים הפיקו תוצאות דומות. ואולם, מחקר חדש שפורסם ב-Journal of Clinical Oncology מראה כי תוספי תזונה מסוימים לא מסייעים במניעת סרטן ערמונית.

החוקרים מקנדה מצאו כי תוספי ויטמין E, סלניום וסויה, הניתנים כל יום במשך שלוש שנים, לא סיפקו הגנה מפני סרטן ערמונית בגברים בסיכון גבוה.

הממצאים מתפרסמים שלוש שנים לאחר מחקר גדול יותר בקרב גברים, שלא היו בסיכון מוגבר לסרטן ערמונית. גם מחקר זה לא מצא תועלת במתן תוספי סלניום או ויטמין E.

מדגם המחקר הנוכחי כלל כ-300 גברים, שחולקו לקבוצת גברים שנטלו תוספי מזון אלה או טיפול דמה, כל יום, במשך שלוש שנים. הטיפול המשולב כלל 40 גרם סויה (כשליש כוס), 800 יחידות ויטמין E (פי 35 מהצריכה היומית המומלץ) ו-0.2 גרם של סלניום (פי ארבע מהצריכה התזונתית המומלצת).

כאשר החוקרים השוו את מספר המקרים של ממאירות בכל קבוצה, התוצאות היו כמעט זהות. 26 מכל 100 גברים פיתחו סרטן ערמונית לאחר שלוש שנים, זאת ללא תלות בשאלה אם נטלו תוספי תזונה או טיפול דמה.

בעקבות זאת, החוקרים קובעים כי אין תועלת במתן תוספי תזונה למניעת סרטן ערמונית. עם זאת, הם כותבים כי המחקר הנוכחי אינו שולל תועלת בעקבות צריכת סויה לאורך שנים רבות; הממצאים מוכיחים כי הגדלת צריכת הסויה במשך שלוש שנים אינה מסייעת במניעת סרטן ערמונית.

בואו לדבר על זה בפורום כולסטרול ותוספי תזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום