הרופאים מחריפים את המאבק

(0)
לדרג

שביתה כללית ושיבושים במערכת הבריאות בעקבות חוסר ההתקדמות במו"מ עם האוצר. לטענת הר"י, התקינה היא מפתח לפיתרון חלק גדול מהבעיות

מאת: מערכת zap doctors

הרופאים צפויים לשבש את העבודה בבתי החולים ובמרפאות במהלך השבוע. זאת, על רקע סירוב האוצר לדון בנושא התקינה. ההסתדרות הרפואית הודיעה על הצעדים הארגוניים הבאים: ביום ב' תתקיים שביתה כללית במתכונת שבת בבתי החולים.

בימי ג' ו-ה' יתבצעו בחדרי הניתוח בבתי החולים רק ניתוחים אונקולוגיים וניתוחים דחופים (בכל שאר המחלקות יעבדו כרגיל). ביום ד' תתקיים שביתה מלאה במרפאות קופ"ח כללית במחוזות דן-פ"ת וחיפה בלבד.

ביום חמישי האחרון התקיימה ישיבה נוספת בין ההסתדרות הרפואית לנציגי האוצר, בה נדונו סוגיית השכר והקידום המקצועי של הרופאים ונושא התקינה. בסוגיית שחיקת שכר, הרופאים טענה הנהלת ההסתדרות הרפואית כי שכר הרופאים נשחק החל מדצמבר 2007 (חודש השכר עליו ניתנה תוספת הבוררות) ועד למרץ 2011 ב-12.17%.

בנושא התקינה הפערים עדיין גדולים. בישיבה הציגו הרופאים את דרישתם לתוספת תקינה במסגרת ההסכם הקיבוצי. הם תבעו לפתור את עומס העבודה המוטל על המתמחים, ולתת מתן שירות רפואי איכותי ושוויוני למטופלים בכלל ולמטופלים בפריפריה בפרט. על רקע אי התקדמות במו"מ, החליטה ההסתדרות הרפואית על השיבושים הצפויים במהלך השבוע הנוכחי.

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר: "לצערנו, האוצר ממשיך להתבצר בעמדתו, וגם היום לא שמענו שום דבר חדש לגבי הנכונות שלו להשקיע במערכת הבריאות הציבורית. אנו מתמודדים שוב מול אמירות כלליות של האוצר והצעות שאינן ברורות ומעורפלות".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום