חוסר שינה - סיכון למחלות לב

(0)
לדרג

מחקר חדש: שינה קצרה באיכות נמוכה מלווה בסיכון של כ-65% למחלת לב וכלי דם ובעלייה של 85% למחלת לב כלילית. זאת, בהשוואה לשינה טובה של 7-8 שעות בלילה

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש, אשר פורסם לאחרונה בכתב העת Sleep, עולה כי שינה לא מספקת מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם, ובסיכון מוגבר עוד יותר למחלת לב כלילית.

מחקרים קודמים הצביעו על קשר בין משך שינה קצר לבין עלייה בסיכון למחלות לב וכלי דם. זהו המחקר הראשון שבחן את התחושה בזמן התעוררות משינה: האם האדם חש כי נח היטב? לשם כך, חוקרים אספו נתונים אודות למעלה מ-20 אלף משתתפים בגילאי 20-65 שנים, על בסיס שאלונים. לאחר 10-15 שנים של מעקב, אספו החוקרים מידע אודות תחלואה וסיבות תמותה מרישומים לאומיים.

בשאלון נשאלו המשתתפים אודות מספר שעות שינה במהלך יממה. שינה רגילה הוגדרה כ-7-8 שעות. שינה קצרה הוגדרה כ-6 שעות ומטה. איכות השינה נמדדה במהלך שנתיים על ידי השאלה "האם אתה חש כי נחת היטב כשאתה קם משינה?".

זו לא רק הכמות, אלא גם האיכות

לאחר מעקב ממוצע של כ-12 שנים, כמעט 1,500 משתתפים פיתחו מחלה קרדיווסקולארית. לאחר ניתוח הנתונים, החוקרים מצאו כי אנשים הישנים פחות נמצאים בסיכון גבוה ב-15% לפתח מחלה קרדיווסקולרית בהשוואה לאלה הישנים 7-8 שעות בלילה. בנוסף, שינה קצרה נמצאה קשורה בעלייה של למעלה מ-20% בסיכון לפתח מחלת לב כלילית.

איכות השינה, לכשעצמה, לא נמצאה קשורה להיארעות מחלת לב כלילית, אך בשילוב עם משך השינה מצאו החוקרים כי שינה קצרה באיכות נמוכה מלווה בעלייה של כ-65% בסיכון למחלת לב וכלי דם ובעלייה של 85% בסיכון למחלת לב כלילית, בהשוואה לשינה תקינה באיכות טובה. בניגוד למחקרים קודמים, לא נמצא קשר בין שינה ארוכה לבין הסיכון למחלת לב וכלי דם או מחלת לב כלילית.

החוקרים מסכמים כי שינה קצרה מלווה בסיכון מוגבר לפתח מחלות לב וכלי דם וסיכון מוגבר עוד יותר לפתח מחלת לב כלילית. שינה קצרה באיכות נמוכה מעלה סיכון זה עוד יותר.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום