סיבה לסרטן: חוסר באבני בניין בתא

(0)
לדרג

חוקרים מהאוניברסיטה העברית מצאו את הגורם להתפתחות הסרטן בתא. התקווה היא שהתגלית תסייע בפיתוח תרופה להגנה מוקדמת מפני סרטן

מאת: מערכת zap doctors

רוב הגידולים הסרטניים מאופיינים בהצטברות של נזקים בדנ"א הנגרמים בשלבים המקודמים של התפתחות הסרטן בשל הפרעה להכפלת הדנ"א בתא. ואולם, עד כה לא ידעו המדענים להסביר את התרחשות התופעה. כעת, חוקרים מהאוניברסיטה העברית מצאו לראשונה את הסיבה לשבירת הדנ"א בתאים סרטניים.

במחקר שפורסם בסוף השבוע האחרון בכתב העת היוקרתי Cell, הראו החוקרים פרופ' בת שבע כרם ותלמיד המחקר אסף בסטר, שניהם מהמכון למדעי החיים ע"ש סילברמן באוניברסיטה העברית, כי בשלב מוקדם של התפתחות גידולים סרטניים, תאים סובלים ממחסור באבני בניין הדרושות להכפלה תקינה של דנ"א. חסר זה גורם לשבירת דנ"א ומאפשר את המשך התפתחות הסרטן.

החוקרים מצאו כי התרבות חריגה של תאים, המאפיין סוגי סרטן רבים, מביאה למחסור באבני הבניין של דנ"א הנחוצות לתמיכה בהכפלה תקינה של דנ"א. בבדיקת תאים סרטניים בתרביות מעבדה הוכיחו החוקרים לראשונה כי ניתן להפחית את הנזק לדנ"א ובכך להפחית את הפוטנציאל להתפתחות מאפיינים סרטניים בתא באמצעות אספקה חיצונית של אבני בניין.

החוקרים מקווים כי תגלית זו תסייע לפיתוח סוג חדש של טיפול או של תרופה שיובילו להפחתת השבירות של דנ"א ויספקו הגנה מוקדמת נגד התפתחות סרטן.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום