"להציל את הרפואה הציבורית"

(0)
לדרג

כ-2,000 רופאים וסטודנטים לרפואה השתתפו בהפגנה מול הכנסת ומחו על הפגיעה ברפואה הציבורית. ח"כ לבני: "המאבק הוא עבור זכותו של האזרח לחיות בכבוד"

מאת: מערכת zap doctors

למעלה מ-2,000 רופאים וסטודנטים לרפואה מכל קצוות הארץ הפגינו היום (ג') בגן הוורדים מול משכן הכנסת במטרה "להציל את הרפואה הציבורית". הרופאים הניפו שלטים עליהם כתוב: "כשאין מספיק רופאים כולנו סובלים", "המתמחה של היום שווה לרופא בכיר מתוסכל מחר" ועוד.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני יצאה אל המפגינים ואמרה: "המאבק הזה אינו מאבק עבור רופאים כעניין אישי, אלא מאבק עבור זכותו של האזרח לחיות כאן בכבוד. מדינת ישראל לא תהיה עוד מדינה שבה יש רפואה לעניים ורפואה לעשירים. כל אזרח, אזרח שגר בתל אביב אזרח שגר בנגב ואזרח שגר בגליל, זכאי לרפואה".

ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה) נשאה אף היא דברים בהפגנה והאשימה את הממשלה ברפיון ידיים: "המערכת הרפואית בישראל מורדמת, מונשמת וזקוקה לטיפול נמרץ. אין בושה בדרישה לשכר הוגן והולם. המאבק הוא למען המתמחים, המומחים ולמען אזרחי ישראל. ראש הממשלה הוא שאחראי לסיים את הסכסוך".

ד"ר ישראל אלייג, סגן יו"ר הסתדרות הרופאים, השווה את המשבר במערכת הבריאות הציבורית לאסון בכרמל באומרו שאת השריפה הגדולה הצליחו לפתור בכך שהטיסו לישראל את הסופר טאנקר, אולם ברפואה אין פיתרון דומה: "כאשר הרפואה תתפרק ולא נוכל לתת יותר שירות, אנשים פשוט ימותו".

באותה העת התקיים בכנסת דיון דחוף בנושא שביתת הרופאים והכישלון במו"מ מול האוצר. ח"כ ד"ר אדטו נימקה את העילה לדיון: "המשא ומתן מתנהל בצורה רפה, לא רצינית. זה מוציא את הדעת איך משרד האוצר מנהל את מערכת הבריאות בלי להבין דבר".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום