"רופאים לא יעבדו יותר מ-18 שעות"

(0)
לדרג

גורמים במשרד הבריאות: ליצמן יעמוד על הגבלת רצף שעות העבודה של המתמחים בכל הסכם שייחתם. הצעה נוספת: שעון נוכחות לרופאים ותוכנית לחיזוק הפריפריה

מאת: מערכת zap doctors

מפגישה שהתקיימה היום (ג') בין רה"מ בנימין נתניהו לבין גורמים במשרדי האוצר והבריאות עולה כי רה"מ תומך בעמדת משרד הבריאות לגבי שביתת הרופאים.

גורמים במשרד הבריאות אמרו היום ל-doctors כי נתניהו הביע תמיכה במתווה הפשרה שהציג בפגישה סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שעיקריו חיזוק הרפואה הציבורית בפריפריה באמצעות העלאת שכר הרופאים, והגבלת עבודת המתמחים ל-18 שעות ברציפות, לכל היותר. עוד נאמר כי סגן השר יעמוד על סעיף זה ולא יחתום על הסכם עם הרופאים מבלי שהנושא יוסדר. כמו כן, משרד הבריאות הציע כי הרופאים יחתמו על שעון נוכחות וכי השר"פ ייכלל בבתי החולים הציבוריים.

גורמים במשרד הבריאות ציינו כי קיימת תוכנית מגרה של ניוד רופאים בעת הצורך לפריפריה, אולם כרגע היא אינה עומדת על הפרק.

תמיכת רה"מ במתווה הפשרה של משרד הבריאות מחשקת את עמדת הר"י לקראת הפגנת הרופאים המתוכננת ליום רביעי בבוקר בגן הוורדים מול הכנסת. ההפגנה צפויה להתקיים לאור כינוס מיוחד של מליאת הכנסת, אשר תדון במאבק הרופאים.

בהודעה שפירסמה, הר"י בירכה על מעורבות רה"מ במשא ומתן: "אנו שמחים שהאוצר מבין כי נושא הרפואה הציבורית חשוב דיו על מנת להביאו לפתחו של ראש הממשלה", אך ביקרה את התנהלות האוצר: "לצערנו, עד כה, האוצר לא בא עם פתרונות קונקרטיים להצלת הרפואה הציבורית במסגרת המו"מ".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום