האזנה למוזיקה גורמת לדיכאון

(0)
לדרג

ספרים רבותי, ספרים: נמצא כי האזנה ממושכת למוזיקה עלולה לגרום לעלייה ניכרת בסיכון לדיכאון בקרב צעירים. קריאת ספרים עשויה להפחית את הסיכון לדיכאון ב-50%

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine עולה כי אצל מתבגרים הנוהגים להאזין באופן קבוע למוזיקה, יש סיכון מוגבר משמעותית להפרעת דיכאון, בעוד שאלה הנוהגים לקרוא בקביעות - הסיכון להפרעה דומה נמוך משמעותית.

במחקר שכלל למעלה מ-100 מתבגרים בגיל ממוצע של 12 שנים, החוקרים מצאו כי בקרב מתבגרים שהאזינו למוזיקה בתדירות הגבוהה ביותר, הסיכון להפרעת דיכאון מג'ורי היה גבוה פי 8 בהשוואה למי שנחשף למוזיקה בתדירות נמוכה. מנגד, מתבגרים שקראו בתדירות הגבוהה ביותר היו בסיכון הנמוך ביותר להפרעת דיכאון.

החוקרים לא מצאו קשר בין צפייה בטלוויזיה/סרטים לבין סיכון מוגבר להפרעת דיכאון. עם זאת, חלה עליה של 80% בסיכויים להפרעת דיכאון מג'ורי עם עלייה בתדירות ההאזנה למוזיקה, וכן תועד קשר בין עלייה בתדירות הקריאה לבין ירידה של 50% בסיכון להפרעת דיכאון מג'ורי.

החוקרים לא הופתעו מהקשר שתועד בין מוזיקה לדיכאון, אך הופתעו מעוצמת הקשר. לדבריהם, הממצאים אינם מספקים מענה לשאלה אם חשיפה למוזיקה מעלה את הסיכון להתפתחות הפרעת דיכאון מג'ורי או אם אלו שכבר סבלו מדיכאון נוטים להאזין יותר למוזיקה.

עצבות היא נושא נפוץ בשירים הפופולאריים כיום, וייתכן כי דכאוניים נוטים יותר למסרים אלה כדי לחוש פחות בודדים בעצבותם. מנגד, ייתכן כי חולים עם הפרעת דיכאון מג'ורי נוטים למוזיקה שמחה לשיפור מצב רוחם.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום