חתונה: המדריך לטיפולים אסתטיים

(0)
לדרג

ביום חתונתן מבקשות הכלות להיות יפות כמה שרק אפשר. אבל על היופי צריך לעמול, ורצוי חצי שנה מראש. מה ניתן לעשות במרוצת חודשים אלה?

מאת: ד"ר להבית אקרמן

יום החתונה הוא אחד הימים החשובים בחיים. לאורך שנים מתכננות נשים צעירות את ערב כלולותיהן, שבו ייראו כנסיכות. הן חולמות על השמלה העתידית, התסרוקת והפרחים, מתכננות את האולם, המוסיקה והקייטרינג ואפילו יודעות כיצד ייראה החתן המיועד. אלא שעל מנת להיראות זוהרות ומושלמות יש להביא בחשבון גם את מראה הפנים המהווה את כרטיס הביקור הראשוני בערב זוהר זה.

נשים רבות נוטות לחשוב שאיפור מכסה הכל, אבל האמת היא שאיפור אינו מכסה פגמי עור ולעיתים אף מבליט חטטים, קמטים וקמטוטים. בערב הכלולות נוטים בני המשפחה לחייך לרוב מה שלא עושים בדרך כלל מול המראה בבית ובסופו של דבר מתגלים לא פעם בצילומים עיניים נפולות ומקומטות וקמטוטים מבגרים בצידי הפה ובין הגבות.

אסור להמתין לשבוע האחרון לפני החתונה. כיוון שרוב הטיפולים מצריכים זמן החלמה ויש טיפולים המתקיימים בסדרות, חשוב מאוד להתחיל לתכננם סמוך לערב שבו התקבלה ההחלטה להינשא.

איך עושים זאת? מומלץ להגיע תחילה לייעוץ עם רופא מומחה ולבנות תוכנית טיפולים בהתאמה אישית לכל כלה עתידית וגם לאמה ולחמותה, כל אחת בהתאם לצרכיה: מהעלמת כתמים וקמטוטים, שיפור עור מחוטט והסוואת צלקות, שדרוג מרקם העור ופיסול עצמות לחיים ושפתיים. במהלך חצי שנה ניתן לפתור בעיות עור, לשדרג מראה עייף ולמקסם את יופיו של העור כדי שהכלה, האם והחמות יגיעו לערב החשוב כשהן זוהרות וקורנות.

אילו טיפולים מומלץ לעשות לפני החתונה, מה מתאים לכלות ומה לאמהות וכמה זמן מראש יש להיערך לכל זה? לפניכם תוכנית מפורטת:

טיפולים אסתטיים לקראת החתונה
טיפולים אסתטיים לקראת החתונה

ארבעה עד שישה חודשים לפני החתונה:

טיפולי הבהרה לכתמים: מדובר בסדרת טיפולים בלייזר האורכת כ-3-4 מפגשים. בטיפולים אלה מבהירים כתמי פיגמנטציה ואחרים מכל אזור הפנים וכן מאזור מ?פ?ת?ח החזה והידיים. הטיפולים נערכים בהפרש של שבועיים זה מזה, ויש להניח לעור להגיע לגוון הרצוי. על כן יש להביא בחשבון פרק זמן של כחודשיים-שלושה עד לסיום הטיפולים וקבלת התוצאה המיטבית.

הסרת נגעים: הסרת נקודות חן, שומות ונגעים שונים סביב העיניים, באזור הצוואר, המחשוף והגב היא לא רק עניין של רפואה אסתטית אלא גם עניין בריאותי. כאשר מדובר בהסרה שטחית, ולא בניתוח מסיבה רפואית, מיד לאחר הסרת הנגע יהיה באזור פצע שיגליד תוך שבוע עד 10 ימים. לאחר מכן הגלד ינשור וייוותר כתם ורוד שלאט לאט ייטמע בגוון העור. יש להביא בחשבון שיידרשו 3-4 חודשים לקבלת תוצאה אופטימלית, כולל זמן לתיקונים במידת הצורך.

טשטוש צלקות אקנה, עור מחוטט, כתמים וסימני מתיחה: בדרך כלל, הסוואה וטיפול בצלקות שונות מאקנה ועור מחוטט באמצעות לייזר אורכים כחודשיים עד חצי שנה, עד שמסתמן שינוי אמיתי. פחות מכך לא כדאי לטרוח. יש להביא בחשבון סדרה של 3-7 טיפולים, תלוי בסוג הטיפול ועוצמתו. בין טיפול לטיפול מפריד כחודש בממוצע, ונוסף על כך דרוש זמן תגובה כדי לראות שיפור. על כן רצוי להתחיל בטיפולים 5-7 חודשים לפני האירוע.

חודשיים-שלושה לפני החתונה:

פילינג עמוק: הכוונה לפילינג רפואי, עמוק, המטפל בקמטים עמוקים, קמטוטים וכתמים. מדובר בהליך משמעותי, בדומה לניתוח פלסטי, הדורש זמן החלמה ממושך. ההחלמה ממנו עשויה לארוך חודש ויותר. הפילינג העמוק פותר בעיות של עור בעייתי מרובה קמטים, קמטוטים באזור הלחיים וסביב הפה, מסייע לקמטים הבינוניים בסנטר ומטפל גם בכתמים. פילינג שכזה דורש היערכות משמעותית מבחינת לוח זמנים (היעדרות מעבודה וכו'), ומומלץ לבצעו כמה שיותר זמן לפני האירוע: לפחות שלושה חודשים. בהקשר זה, כדאי לדעת כי בטכנולוגיות לייזר חדשניות ניתן להשיג תוצאות טובות לבעיה של קמטים וקמטוטים. פעולות אלו אינן דורשות לרוב זמן החלמה כה ממושך, וייתכן כי יתאימו לפני החתונה יותר מפילינג עמוק.

פילינג: לפחות חודשיים לפני החתונה. מדובר בטיפולים לשדרוג מרקם העור, כתמים וקמטוטים הנעשים בעומקים שונים, בהתאם לצורך ולמצב העור. לעור עייף שאינו סובל מצלקות או קמטים מומלץ פילינג קל. פילינג בינוני יטפל במרקם עור מעט יותר בעייתי ויפתור בעיות של קמטוטים קלים, כתמים וחוסר אחידות של העור, יעודד את העור להתחדש וליצור קולגן. בשני המקרים יש לאפשר לעור לנוח כמה שבועות אולם הפילינג אינו מצריך הליך ניתוחי וההחלמה בשני המקרים קצרה וקלה יותר.

חודש-חודש וחצי לפני החתונה:

הזרקת בוטוקס וחומרי מילוי: בדרך כלל זהו החלק הקל של הטיפולים, ועקרונית גם שבועיים לפני החתונה יספיקו כדי לשדרג את המראה. עם זאת, כדאי לקחת מרווח ביטחון כדי שיהיה לעור מספיק זמן להחלים במקרה של שטף דם קטן או נפיחות שיידרשו להם שבוע-שבועיים להיספג. הזרקות בוטוקס לאזור המצח יחלישו את פעולת השריר ויקנו למצח ולאזור סביב העיניים מראה חלק ובוהק, ואף תוספת של הרמה קלה. הזרקות של חומרי מילוי לשני צידי האף כלפי הפה, סביב השפתיים, בסנטר ובצידי הלחיים ומטה יעלימו את המראה הצונח כלפי מטה, מראה שמשווה לעתים הבעה עצובה. ההזרקות גם יעניקו לפנים הרמה, יפתחו את העיניים, יישרו קמטים וחריצים ויאפשרו למלא נפח ולהצעיר את מראה הפנים. בעזרת חומרי מילוי ניתן לעצב את הפנים, למלא שפתיים ולעמעם צלקות וכל זה במהירות יחסית וללא תופעות לוואי משמעותיות.

כיוון שהזרקות בוטוקס מחזיקות מעמד 4-6 חודשים ואילו הזרקות של חומרי מילוי מחזיקות מעמד קרוב לשנה, אין בעיה לעבור אותן גם חודש וחצי או אפילו יותר לפני החתונה, וכך גם יש לנפיחות שהות לרדת ולחומרים מספיק זמן למקסם את האפקטיביות שלהם ולהעניק לפנים את המראה הסופי המבוקש. חשוב לזכור כי יש להשאיר זמן לתיקונים אם התוצאה המבוקשת אינה משביעה רצון.

עיבוי ועיצוב שפתיים: כלה הסובלת משפתיים לא סימטריות, משפה עליונה או תחתונה דקה יכולה לעבור עיבוי שנעשה בחומרי מילוי זמניים כחומצה היאלורונית, כחודש לפני החתונה. דבר זה יאפשר לשפתיים להגיע לצורה הרצויה.

איחרתם והחתונה מתקיימת בעוד חודש-חודשיים? כדאי להתלבט עם רופא עור האם להתחיל ולטפל כעת במגוון בעיות עוריות. למשל, האם כדאי להסיר בכל זאת נקודות חן ולהסתכן בכתם אפשרי או להישאר עם הנקודה? האם לעשות טיפול שעלול להשאיר צלקת או שטפי דם, או להניח לכך כעת?

שבוע עד יומיים לפני החתונה:

מזותרפיה: טיפול שבו מוחדרים לעור באמצעות הזרקות עדינות וזעירות כ-50 חומרי ליחוח ורענון, ויטמינים, קו-אנזימים וחומצות יעילות לשיקום העור. הטיפול אינו כואב ואינו טראומטי. מי שרוצים לשדרג את מראה העור יכולים לעשות זאת בסדרה של 4-6 טיפולים; לאחר שהכלה סיימה את כל הטיפולים האחרים ניתן לעבור טיפול מזותרפיה אחד, להקניית מראה בוהק וקורן בערב הכלולות.

טיפולים לאם ולחמות של הכלה

אם הכלה והחמות מבקשות אף הן להיראות במיטבן באירוע, וכל שנאמר לעיל נוגע גם להן. עם זאת, הטיפולים בגילאים המבוגרים מתמקדים בקמטוטים וקמטים, ועל כן להיערכות מוקדמת יש משנה חשיבות בגילאים אלה. יש לזכור כי עור מבוגר רגיש יותר לטיפולים וזקוק ליותר זמן על מנת לשקם עצמו משטפי דם ונפיחויות.

לאמהות הסובלות מקמטים, קמטוטים וכתמים, מומלץ להגיע כמה חודשים לפני הערב הגדול, ולעבור טיפולים להסרת כתמי פיגמנטציה, טיפולים בקמטים ובקמטוטים וכן טיפולים לשיפור מרקם העור. כך יחלימו בנחת כמה שבועות לפני הערב הגדול וייראו במיטבן: יפות, צעירות וזוהרות.

ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור, רשת המרפאות "כללית אסתטיקה".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום