ירידה במשקל משפרת את מצב הרוח

(0)
לדרג

מחקר חדש מראה: תוכניות לירידה במשקל המבוססות על פעילות גופנית ושינוי באורחות החיים משפרות את מצב רוחם של אנשים הסובלים מהשמנת יתר

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר חדש, שפורסם בכתב העת International Journal of Obesity, עולה כי אנשים שמנים, הלוקחים חלק בתוכניות לירידה במשקל המבוססות על פעילות גופנית ושינוי באורחות החיים, משפרים את מצב רוחם. מעניין לציין כי להיקף הירידה במשקל אין משמעות מבחינת מצב הרוח.

מחקרים קודמים מצאו כי כל אובדן של אחוז קטן ממשקל הגוף תורם לשיפור בבריאות הגופנית והנפשית באנשים שמנים, גם אם אלה עדיין סובלים מהשמנה. עם זאת, חלק מהתרופות לירידה במשקל נקשרו עם דיכאון והתנהגות אובדנית. כמו כן, נוגדי דיכאון רבים מובילים לעלייה במשקל, ולא לירידה במשקל.

במסגרת סקירת הספרות, בחנו החוקרים למעלה מ-30 מחקרים שבחנו את הקשר בין ירידה במשקל במסגרת תוכנית מובנית לבין שינויים בתסמיני דיכאון. בסך הכל השתתפו כ-8,000 אנשים במחקרים אלה.

מאחר שמרבית המחקרים בנושא לא כללו משתתפים שסבלו מדיכאון קליני, החוקרים התמקדו בתסמינים הנוגעים לדיכאון ולמצב רוח, ולא עקבו אחר החולים שאובחנו עם דיכאון קליני. ככלל, כמעט בכל התוכניות לירידה במשקל שלא התבססו על טיפול תרופתי, חל שיפור במצב הרוח.

לתוכניות לשינוי אורחות החיים היתה ההשפעה החיובית ביותר, ותוכניות שכללו אימונים הקלו גם הן על תסמיני דיכאון. עם זאת, לטיפול בתרופות להפחתת משקל לא היתה כל השפעה על מצב הרוח, וכן לא נמצא קשר בין היקף הירידה במשקל לבין השינויים במצב הרוח.

החוקרים מציינים כי מאחר שהמשתתפים בתוכניות לירידה במשקל יורדים לרוב כ-5-10% במשקל גופם המקורי, ייתכן כי לאחר נקודה מסוימת, ירידה נוספת במשקל אינה משפרת את הבריאות הנפשית.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום