גרדסיל אושר לנשים בוגרות

(0)
לדרג

החיסון 'גרדסיל' כנגד סרטן צוואר הרחם וקונדילומה אושר לשימוש לנשים עד גיל 45. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

'גרדסיל' אושר לשימוש על ידי משרד הבריאות כחיסון נגד סרטן צוואר הרחם, הפות והלדן (נרתיק) ונגד יבלות באיברי המין (קונדילומה) לנשים בוגרות בגילאי 27-45. עד כה הותווה חיסון זה לנערות ולצעירות בגילאים 9 עד 26 שנים בלבד.

'גרדסיל' הוא החיסון היחיד היעיל כנגד 4 זנים של וירוס הפפילומה (HPV): הזנים 16 ו-18, האחראים ל-70% ממקרי סרטן צוואר הרחם, והזנים 6 ו-11 האחראים ל-90% ממקרי היבלות באברי המין (קונדילומות). האישור מבוסס על מחקרים קליניים בקרב נערות ונשים בוגרות עד לגילאי 45 שנים, שהראו יעילות גבוהה במניעת נגעים טרום סרטניים בצוואר הרחם, בפות ובנרתיק, וכן במניעת יבלות באיברי המין וזיהום מתמשך, הנגרמים על ידי זנים אלה.

קונדילומה היא מחלת מין הנגרמת אף היא על ידי וירוס הפפילומה, ולכן עשויה לעבור באמצעות מגע מיני עם נשא של הוירוס. חשוב להבין כי המגע המיני לא חייב להיות מלא, וכי מגע מיני חלקי יכול להוביל להדבקה. קונדום אינו מגן מפני הידבקות בווירוס ולכן אינו יכול להגן מפני המחלה. המחלה מתבטאת ביבלות באזור איברי המין הנראות כמו "פרחי כרובית". זוהי מחלת המין הנפוצה ביותר.

הגנה מווירוס הפפילומה

ד"ר אדוארדו שכטר, יו"ר החברה לקולפוסקופיה, "בכל שנה מאובחנים בישראל כ-30 אלף מקרים חדשים של יבלות באיברי המין (קונדילומה) - מחלה הנגרמת מווירוס הפפילומה אצל נשים בגילאים 20 עד 45. חיסון נשים בוגרות יפחית את הסיכון לחלות במחלה זו המועברת במגע מיני שלם או חלקי. התחלואה בגיל הבוגר דומה לתחלואה בגיל הצעיר ועד היום לא ניתן היה להגן על נשים בוגרות מפני המחלה, שכן גם קונדום אינו מגן באופן מלא מפני ההידבקות".

סרטן צוואר הרחם הוא מחלה הנגרמת ברוב המכריע של המקרים על ידי וירוס הפפילומה. בכל שנה מאובחנות בישראל כ-180 נשים החולות בסרטן צוואר הרחם. חשיבות ההתוויה החדשה היא בכך שגם נשים בוגרות יכולות כיום להתחסן ולהפחית את הסיכון לחלות כתוצאה מהידבקות בווירוס.

בואו לדבר על זה בפורום HPV - וירוס הפפילומה, קונדילומה, צוואר הרחם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום