'פטור מתשלום על חניה למאושפזים'

(0)
לדרג

חולים מאושפזים ובני משפחותיהם נאלצים לשלם סכומים גבוהים על חניה בבתי החולים. המשנה למנהל שיבא: "בניית החניונים ותחזוקם עולים לנו כסף"

מאת: מערכת zap doctors

הוועדה לפניות הציבור של הכנסת, בראשות ח"כ הרב אורי מקלב, התכנסה אתמול (ג') לדיון בנושא מחירי החניה הגבוהים בחניוני בתי החולים. זאת בעקבות תלונות רבות שהתקבלו בוועדה מחולים המאושפזים לתקופות ארוכות ונאלצים להיפרד מסכומי כסף גדולים.

ח"כ מקלב הציע למשרד הבריאות לקבוע הנחיות ברורות לגבי מתן פטורים והנחות למאושפזים ולמבקרים בבתי החולים, ולפרסם את המידע במקומות בולטים במחלקות בתי החולים לטובת ציבור החולים ומבקריהם. "חניה היא שירות הכרחי לחולה ולמי שבא לסעוד ולבקר אותו. אסור שהחניון בבית החולים ישמש מחולל הכנסות. זה לא עוד זיכיון לחנות מתנות או לבית קפה", אמר.

ח"כ ד"ר רחל אדטו אמרה כי על חולי סרטן או הורים לפגים שמגיעים מספר פעמים בשבוע לבתי החולים, יזכו להנחה משמעותית או לפטור מחניה. ואילו ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' הוסיפה כי ללא תשובות מספקות, יוסדר העניין בחקיקה.

ד"ר יצחק זיידיס, משנה למנהל בית החולים שיבא, העביר את הכדור למשרד האוצר: "למה אתם באים לבתי החולים בטענות? עולה לנו כסף לבנות חניונים ולתחזק אותם. המדינה לא משתתפת באגורה שחוקה, ולכן הכל נופל על המבקרים. מבחינתי, שהחנייה תהיה בחינם, אבל שמשרד האוצר יממן".

בתגובה לדבריו אמר רועי כפיר, רפרנט בריאות באגף התקציבים באוצר: "לא ראינו תוכנית של משרד הבריאות בנושא ולא נתבקשנו לתקצב חניות בבתי החולים. כשיעבירו לנו בקשה, נדון בה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום